کد خبر: ۷۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 02 August 2015

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگز نباید تصور کنیم که صرف بودجه در ورزش، هزینه است؛ به این کار را باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند نگاه کنیم.
بهنام محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: سالانه میلیاردها تومان دولت در حوزه‌هایی چون مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی هزینه می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که بر اساس آخرین تحقیقات کارشناسی انجام شده، با صرفه هزینه‌های بسیار کمتر از این بودجه‌های میلیاردی در حوزه ورزش، می‌توان بسیاری از جوانان را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگاه داشت.

این مقام مسئول که سال‌ها عضو تیم ملی والیبال کشورمان بود، تصریح کرد: امروزه در جوامع مدرن و پیشرفته، بخش مهمی از بودجه‌های سالانه خود را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه توسعه ورزش همگانی و عمومی صرف می‌کنند.

محمودی گفت: ما نباید صرف بودجه در حوزه ورزش را به عنوان هزینه نگاه کنیم، بلکه این کار یک سرمایه بلند مدت برای مصون نگاه داشتن جامعه به ویژه جوانان از آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه سالانه هزینه بسیار زیادی به کشور، مردم، دولت و خانواده‌ها به دلیل پدیده شوم اعتیاد تحمیل می‌شود، اما آمارها نشان می‌دهد که افرادی که هر روز ورزش می‌کنند، هرگز گرفتار دام اعتیاد نمی‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت مدیریت شهری کرج برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی چیست، گفت: به نظر من باید بخش مهمی از بودجه‌های کلانشهر کرج را در حوزه ورزش به ویژه توسعه ورزش همگانی هزینه کنیم.

محمودی گفت: کرج به عنوان ایران کوچک، اقوام، طوایف و فرهنگ‌های مختلف را در درون خود جای داده است و همین تنوع فرهنگی یک ظرفیت بسیار مهم است.

وی افزود: زبان ورزش می‌تواند اقوام و فرهنگ‌های مختلف در کرج را متحد و یکچارچه کرده و بسیاری از جوانان ما را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگاه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار