کد خبر: ۷۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 05 August 2015

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج با بیان اینکه آموزش‌های مقابله با حوادث طبیعی در روستاها به صورت محلی به مردم ارائه می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم تا در طرح توسعه اقدامات لازم را به صورت زیرساختی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سهراب شهبانی در کارگاه آموزشی امداد و نجات در سوانح روستایی که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر اینکه همه افراد باید توانایی مقابله با حوادث غیر مترقبه را داشته باشند باید زیرساخت‌های لازم نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سیل در روستای سیجان حادثه‌ای اسفناک بود، بیان کرد: به لحاظ شاخص‌های مقابله با حوادث غیر مترقبه ما از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم ولی در این موضوعات شاید خیلی دوراندیشانه نگاه نکرده‌ایم.

شهبانی با اشاره به اینکه چیزی که در دنیا اولین مبحث اقدام در حوادث غیرمترقبه است، خود امدادی و دگر امدادی است، متذکر شد: در کشورهای پیشرفته جهان مانند ژاپن در لحظات اولیه می‌توانند به 60 میلیون نفر در طول 24 ساعت پوشش خدماتی بدهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج ادامه داد: این اتفاق ممکن نیست مگر آنکه آموزش به عموم مردم ارائه شده باشد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با واقعه سیل سیجان باید تمهیدات لازم را قبل از این اتفاق آماده کنیم، گفت: تعداد افرادی که سازمان آتش نشانی در واقعه سیل اخیر به سیجان فرستاد حدود 30 نفر بود.

شهبانی با اشاره به اینکه این 30 نفر نیروی آتش‌نشانی تحت حمایت و اقدام مردم بومی روستای سیجان قرار گرفتند و توانستند اقدامات لازم را انجام دهند، اظهار داشت:این موضوع نشان می‌دهد منابع انسانی که مهم‌ترین عنصر در این وقایع هستند از خود اهالی روستا بودند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج با بیان اینکه در سطح استان البرز و شهرستان کرج پتانسیل و زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه طبیعی وجود ندارد، بیان کرد: این یک واقعیت است و مردم باید این موضوعات را بدانند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مقابله با حوادث طبیعی در روستاها به صورت محلی به مردم ارائه می‌شود، متذکر شد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم تا در طرح توسعه اقدامات لازم را به صورت زیرساختی انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار