کد خبر: ۷۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 09 August 2015

استاندار البرز گفت: نقشه اطلس بهداشتی کلانشهر کرج تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ سیدحمید طهایی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان البرز توسعه سرانه‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: سرانه بهداشتی در استان با استانداردها فاصله دارد لذا با تدابیر اندیشیده شده نقشه اطلس بهداشتی کلانشهر کرج تدوین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه استان البرز از کمبود تخت‌های بیمارستانی رنج می‌برد،‌ تأکید کرد: اوج بی‌عدالتی در سرانه‌های بهداشتی و درمانی بالای شهر و پایین شهر در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه توزیع سرانه‌های بهداشتی و درمانی در استان ناعادلانه است، تصریح کرد: در بالای شهر امکانات بیشتری نسبت به پایین شهر وجود دارد لذا برای توزیع عادلانه امکانات بهداشتی نقشه اطلس بهداشتی کلانشهر کرج در آینده نزدیک تدوین خواهد شد.

طهایی در ادامه سخنان خود در خصوص بخشی از مصوبه این شورا که به جانمایی زمین برای ساخت بیمارستان فرهنگیان اختصاص دارد، افزود: در استان البرز شاهد وضعیت نامناسب سرانه‌های بهداشتی و درمانی هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از کمبودهای جدی کلانشهر کرج و به خصوص فردیس با 500 هزار نفر جمعیت در تخت‌های بیمارستانی است.

استاندار البرز با اشاره به آمار ناعادلانه توزیع سرانه‌های بهداشتی در این استان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعداد سرانه تخت‌های بیمارستانی در سطح ملی 1.7 درصد است، این رقم در استان البرز به 4 دهم درصد می‌رسد.

استاندار البرز با بیان اینکه در جریان دو سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موضوع مطرح شده و افزایش این سرانه‌ها مطالبه‌گری شده است، به آسیب‌شناسی از وضعیت موجود پرداخت و گفت: در حال حاضر منطقه بالای محدوده کلانشهر کرج از تعداد سرانه‌های مناسب‌تری نسبت به پایین شهر برخوردار بوده؛ این در حالی است که جنوب شهر کرج همانند فردیس در اوج محرومیت حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد.

طهایی راه‌حل ایجاد توازن در سرانه‌های بهداشتی و درمانی محدوده بالای شهر و پایین شهر را تدوین نقشه اطلس بهداشتی کلانشهر کرج اعلام کرد و افزود: این سند در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در حال تدوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار