کد خبر: ۷۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 11 August 2015

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج از ارائه آموزش‌های شهروندی "خود امدادی" و "دگر امدادی" در کرج خبر داد.

سهراب شهبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی کرج برنامه‌های متنوعی در زمینه آموزش به مردم دارد، اظهار داشت: در سال 92 به حدود 115 هزار نفر آموزش‌های آتش‌نشانی را ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه این آموزش‌های شهروندی مقدماتی را در زمینه خود امدادی و دگر امدادی به مردم ارائه دادیم، متذکر شد: در سال گذشته این آمار به حدود 157 هزار نفر رسید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج با بیان اینکه توسعه این آموزش‌ها در قطاع شهری در دستور کار ما قرار دارد، بیان کرد: بر اساس اصل 14 قانون 55 شهرداری‌ها، سازمان آتش نشانی کرج فقط متولی آموزش در حوزه شهری است.

شهبانی افزود: با توجه به اینکه در استان البرز 16 شهر اقماری وجود دارد، به همین دلیل باید این آموزش‌ها در شهرهای اقماری انجام شود.

وی ادامه داد: با دستور شهردار، شورای شهر کرج و هیئت مدیره سازمان آتش‌نشانی دستور کار بر این مبنا قرار گرفته شده تا آموزش‌های مقدماتی علاوه بر شهرداری‌ها در دهیاری‌ها نیز به عموم مردم ارائه شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج با اشاره به اینکه برنامه‌های ‌آموزشی برای آتش‌نشان‌های 16 شهر سطح استان البرز را در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار کردیم، گفت: همچنین در کنار آن کلاس‌های کمک فرماندهی را برای آتش‌نشان‌ها برگزار کردیم.

شهبانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا کلاس‌هایی را که حدود 180 ساعت زمان دارد و حدود یک و نیم ماه طول می‌کشد را برای فرماندهان برگزار کنیم، اظهار داشت: بعد از برگزاری این دوره در نظر داریم تا دوره مدیریت ‌یک را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضایی که در حال حاضر ترسیم شده، فضای خودامدادی و دگرامدادی است، بیان کرد: با این شرایط به دنبال تربیت کردن سرشاخه‌های اقدام اجرایی و عملیاتی هستیم و به واسطه آن آموزش‌ها را در سطوح پایینی با یک برنامه‌ریزی منسجم تقویت می‌کنیم تا وسعت اقدامات ما بیشتر شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری این موضوعات، به دنبال اجرای برنامه‌های بخشی نیز هستیم،گفت: برنامه‌های بخشی مربوط به انعقاد تفاهم‌‌نامه با نهادهای دیگر است.

شهبانی با بیان اینکه تفاهم‌نامه ‌ای را با آموزش و پرورش منعقد ساخته‌ایم که بر طبق آن از ابتدای مهرماه تا پایان مدارس آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم، اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌‌نامه هر ساله نفراتی که آموزش می‌بینند حدود 15 درصد افزایش می‌یابند و کیفیت و کمیت را ارتقاء می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به دانش‌آموزان مقاطع سوم راهنمایی و متوسطه آموزش‌های امداد، نجات و اطفاء حریق ارائه می‌شود،‌بیان کرد: سه کلاس را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در صورت اجرا شدن این طرح به صورت پایه‌ای به افراد آموزش‌دیده، دیپلم‌های آتش‌نشانی در حوزه امداد، نجات و اطفاء حریق اعطا کنیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج با بیان اینکه سپس این دانش‌آموزان دانشگاه آتش‌نشانی می‌روند و به تحصیل می‌پردازند، متذکر شد: در حال حاضر تا مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل در رشته‌های آتش‌نشانی را داریم و در حال تلاش هستیم تا تحصیلات تکمیلی را به کارشناسی ارشد افزایش دهیم.

وی افزود: پیش‌نویس این طرح تنظیم شده و به مسئولان تحویل داده شده و امیدواریم بتوانیم برای سطح کارشناسی‌ارشد، در سال آینده برنامه‌ریزی‌های پایه‌ای را انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار