البرز محروم‌ترین استان از نظر فضاهای آموزشی
استان البرز استان البرز طی 2 دهه اخیر از نظر جمعیتی رشد بسیار عجیب و سریعی را تجربه کرده و امروزه جمعیت این استان از مرز 3 میلیون‌ نفر گذشته است.
کد خبر: ۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷ 24 January 2015
به گزارش تابناک – البرز: نزدیکی به پایتخت، افزایش مهاجرت به کلانشهرها با هدف بهره‌مندی از امکانات این مناطق و بالاخره اجرای پروژه‌های مسکن مهر نقش بسیاری در افزایش جمعیت این استان داشته است.
به عنوان نمونه احداث 110 هزار مسکن مهر در استان البرز در دستور کار قرار داشته و تعدادی از این واحدها را نیز به مردم تحویل داده‌اند.
همچنین مسئولان پروژه‌های مسکن مهر اعلام کرده‌اند که تا پایان سال 12 هزار مسکن مهر دیگر نیز تکمیل و واگذار می‌شود.
تنها در فصل تحصیلی 93 – 94 بیش از 39 هزار دانش‌آموز در مقطع اول دبستان در استان البرز ثبت نام کردند که با رعایت استانداردهای داخلی، برای این تعداد دانش‌آموز باید 1950 کلاس درس داشت.
حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا با توجه به میزان افزایش جمعیت در این ساتان، تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و امکانات و زیرساخت‌های آموزشی متناسب با رشد جمعیت در این استان افزایش یافته است.
عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش می‌گوید: متاسفانه پاسخ منفی است و به عنوان نمونه در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و کلاس‌های درس استان البرز جزو مناطق محروم کشور است.
اکبریان عنوان کرد: در شهرستان کرج که مرکز این استان به شمار می‌رود، از نظر کلاس درس کمبودهای جدی وجود داشته و بازگشت به اداره مدارس به شیوه 3 شیفته دور از انتظار نیست.
این مسئول ادامه داد: همچنین برخی از کلاس‌های درس در مناطق روستایی و محروم فاقد امکانات استاندارد بوده و اگر برای نوسازی و بازسازی این کلاس‌ها، اقدام جدی انجام نشود، در آینده نزدیک با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شویم.
عضو مجمع نمایندگان استان البرز متذکر شد: برای رفع مشکلات فوق باید تدابیر ویژه اندیشیده شده و از یک سو دولت و دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مدرسه و کلاس درس وارد میدان شده و از سوی دیگر بخش خصوصی و خیرین مدرسه‌ساز را با حمایت های ویژه برای ساخت مدرسه جدید تشویق کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار