کد خبر: ۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ 24 January 2015
پارک جنگلی هلجرد در غرب استان البرز با حضور جمع کثیری از مردم و کارکنان یک شرکت از انباشت زباله پاکسازی شد.
به گزارش فارس، معاون محیط زیست استان البرز بعد از ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح پاکسازی این پارک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح‌های پاکسازی فضای سبز از جمله پارک‌ها و جنگل‌ها و .... از مهمترین طرح‌هایی است که در راستای حفظ محیط زیست انجام می‌شود.
علی لشگری ادامه داد: فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده درست از محیط زیست و عدم آلودگی آن از مهمترین اقداماتی است که باید از مسئولان انجام شود، عدم توجه به محیط زیست آلودگی‌های زیست محیطی بسیاری را به همراه دارد که در بسیاری از این موارد غیرقابل جبران است.
در ادامه این مراسم  فرماندار ساوجبلاغ نیز اجرای این گونه طرح‌ها را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: دوستداران محیط زیست الگویی بسیار مناسب برای اجرای این طرح‌ها هستند و می‌توانند نقشی اساسی را در سالم‌سازی و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست داشته باشند؛ وقتی همه مسئول باشیم و دلسوزی کنیم دیگر شاهد این انباشت زباله در محیط اطرافمان نخواهیم بود.
ابوالقاسم پالیزگیر در ادامه سخنان خود از طرح برخورد شدید با تخلیه‌کنندگان نخاله در اطراف حاشیه‌های شهرها و روستاها خبر داد و گفت: وسایل نقلیه این افراد توقیف می‌شود و باید جرایم سنگینی پرداخت کنند.
در ادامه این اقدام فرهنگی مدیرعامل مپنا بویلر از راه‌اندازی واحد شات پلاست همزمان با روز هوای پاک در این شرکت خبر داد و این اقدام را یک قدم بزرگ در اجرای محیط سالم و پاک عنوان کرد.
علی رجبی افزود: شات پلاست  رفع آلودگی ناشی از تولید محصولات فلزی و سنگین را عهده‌دار است و حجم وسیعی از آلودگی ناشی از فلزات سنگین را پاکسازی می‌کند به گونه‌ای که با استفاده از این روش، میزان آلایندگی به کمتر از 2 درصد می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار