کد خبر: ۸۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸ 29 August 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز با بیان اینکه تقویت موسسات فرهنگی استان البرز در دستور کار جدی اداره کل فرهنگ البرز قرار دارد، گفت: به دنبال ترسیم برخی از شاخص‌ها برای این موسسات هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدموسی حسینی‌کاشانی در نشست استاندار البرز با اهالی فرهنگ‌و هنر استان البرز که شامگاه پنج شنبه در محل استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در نظر داریم همواره با تدبیر گام برداریم تا امید در دل مردم زنده نگه داشته شود، اظهار داشت: دو سال گذشته میزان اعتبار عمرانی استان البرز در بخش فرهنگ و هنر 70میلیون تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان بودجه عمرانی سال جاری این اداره کل به یک میلیارد تومان رسیده است، افزود: امید است این اعتبارات با حمایت مسولان بیش از گذشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز با اشاره به اینکه اقدامات لازم در راستای تقویت موسسات فرهنگی انجام و شاخص‌های مورد نظر برای این بخش ترسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 20سال البرز شاهد افتتاح هنرستان زیبای دختران بود.

وی با تاکید بر اینکه 5 رتبه زیر 100در کنکور سراسری از آن دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبای البرز شده است، تصریح کرد: تولید آثار صوتی استان به بیش از 50درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تا کنون تجهیز 5واحد پلاتو در استان نجام شده است، یادآور شد: پلاتوی دیگر در سطح استان البرز به بهره برداری می‌رسد.

حسینی‌کاشانی با اشاره به اینکه تعداد ناشران استان در دو سال گذشته از 71 ناشر به 98ناشر افزایش یافته است، یادآور شد: میزان چاب کتاب از تعداد 378به 799کتاب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد موسسات چند منظوره از 33به 44موسسه افزایش یافته است، عنوان کرد: در دو سال گذشته تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد استان نیز از 297 به 350کانون در سطح استان افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز با اشاره به اینکه در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح پلاتوی ساوجبلاغ و ساختمان اداری نظرآباد هستیم، بیان کرد: بیش از 8هزار نفر در آزمون مهارت آموزی قرآن از استان البرز شرکت کردند که در این بخش البرز از جایگاه 16کشوری به رتبه 2رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: مشکلات زیرساختی فراوانی در بخش فرهنگ و هنر استان البرز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شاهد اکران فیلم موفق محمد رسول الله(ص) در سطح استان البرز هستیم اظهار داشت: شهرستان‌های نظرآباد، اشتهارد و ساوجبلاغ امکان اکران این فیلم با استفاده از سیستم دیجیتال را پیدا کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار