کد خبر: ۸۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 30 August 2015

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: استان البرز تحت پوشش نرم‌افزار یکپارچه مالیاتی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی عسگری ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل امور مالیاتی استان البرز اظهار داشت: نرم‌افزار یکپارچه مالیاتی هم‌اکنون به صورت پایلوت در استان‌های تهران، اصفهان و کرمانشاه اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفت استان دیگر نیز در برنامه‌های ما برای راه‌اندازی این نرم‌افزار هستند.

این مسئول تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در مرحله سوم نصب نرم‌افزار استان البرز به همراه 10 استان دیگر تحت پوشش این نرم‌افزار قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه برخی از افراد مالیات پرداخت می‌کنند، افزود: در این راستا درصدد اقدامات ویژه‌ای به منظور رفع این مشکل هستیم و در نظر داریم تا مالیات حقه را برای دولت احصاء کنیم.

عسگری برقراری عدالت در مالیات را مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای نظامند و با عدالت در این مقوله یکی از مهمترین اهداف ما است لذا مالیات باید براساس عدالت گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: باید کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی جدا کنیم و به سمت درآمد باثبات و پایدار باشیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون 32 پروژه در طرح جامع مالیاتی در دست داریم، اظهار کرد: اکثر این پروژ‌ه‌ها به پایان رسیده است و در نظر داریم 15 پروژه دیگر را در به مرحله اجرایی درآوریم.

عسگری بیان داشت: برای تحول در سیستم امور مالیاتی کشور به سمت سیستم‌هایی پیش می‌رویم که نیاز کشور را فراهم کند، لذا علاوه بر اجرایی کردن یک نظام دقیق در امور مالیاتی، در صدد جذب نیروهای انسانی نیز هستیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با اشاره به اهمیت یکپارچه‌سازی اطلاعات در نظام مالیاتی، گفت: درصدد هستیم تمام اطلاعات خرید و فروش، تجارت خارجی، گردش پول، بورس و بیمه را یکپارچه کنیم که در این راستا نخستین مرکز دیتا در تهران راه‌اندازی شده و مرکز دوم نیز در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار