کد خبر: ۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 28 February 2015
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: ساماندهی متکدیان در کرج نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها است. 
به گزارش فارس حمیدرضا عسگری مورودی اظهار داشت: ساماندهی متکدیان در البرز یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌هایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه وجود متکدیان در سطح شهر سبب بر هم زدن چهره شهر و نظم می‌شود، افزود: برای این که بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اقدامات مفیدی را انجام دهیم لازم است که چهره شهر از متکدیان پاک و این مهم ساماندهی شود.
این مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در کرج فقدان اردوگاه به منظور ساماندهی متکدیان است.
وی تأکید کرد: نبود این اردوگاه یکی از دغدغه‌های مدیران است که لازم است در ساخت و احداث این اردوگاه نیز اقدامات لازم انجام شود.
این مسئول ساماندهی متکدیان و پاکسازی چهره شهر از آلودگی‌های بصری و اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر مکان مشخصی برای نگهداری متکدیان در سطح استان وجود ندارد همین امر نیز موجب شده تا متکدیان جمع‌آوری شده بار دیگر به سطح شهر باز گردند.
وی با تأکید بر اینکه استاندار البرز و مسئولان پیگیر جانمایی این اردوگاه هستند، گفت: تنها راه عدم بازگشت مجدد متکدیان به سطح شهر وجود اردوگاه مراقبتی است.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز همچنین با اشاره به اینکه تکدی‌گری طبق قانون جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: متکدیان چهره شهر کرج را زشت ساخته‌اند، هر ساله نیز با آغاز فصل گرم موجی از متکدیان خارجی وارد شهرها می‌شوند بنابراین باید برای مدیریت و ساماندهی این امر تدبیری اندیشیده شود.
عسگری مورودی با بیان اینکه پرداختن به هر یک از مسائل اجتماعی، دروازه‌ای از آسیب‌ها را می‌گشاید، گفت: پدیده کارتن خوابی نیز بی‌ارتباط با تکدی‌گری نبوده و تمامی این آسیب‌ها همانند زنجیره‌هایی به یکدیگر متصل هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز افزایش آمار کارتن خواب‌ها را زنگ خطری جدی دانست و گفت: با پیگیری‌ها و مساعدت‌های شهرداری کرج اخیراً شاهد راه‌اندازی گرمخانه‌ای به منظور اسکان موقت کارتن خواب‌ها بوده‌ایم اما این امر کافی نیست و باید به استانداردهای لازم در این زمینه برسیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار