کد خبر: ۸۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 05 September 2015

امام جمعه کرج با بیان اینکه قرآن انسان را از رازهای شناخت نفس آگاه می‌کند گفت: انسانی که با قرآن ارتباط نداشته باشد هیچ جایگاهی در انسانیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در جلسه درس اخلاق این هفته که در محل مصلای کرج برگزار شد، اظهار داشت: رسول خدا(ص) درباره مومنین و کسانی که زهد و تقوا دارند دعا فرموده که خداوند آنها را به آفات دنیا آشنا کند.

وی با بیان اینکه نعمات خداوند هیچگاه بد نیست، افزود: آفات دنیا خواسته‌های نفسانی،هوس‌ها و دلبستگی‌هایی است که انسان را از راه حق منحرف می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: هواهای نفسانی وخواسته‌های بیجا و زیاده خواهی انسان را از رسیدن به مقامات عالی باز می‌دارد.

امام جمعه کرج گفت: انسان بینا آفات و عیوب را می‌بیند و می‌تواند با تشخیص سم از هلاک شدن نجات یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بینا بودن انسان می‌تواند سبب سعادت و خوشبختی وی شود، تصریح کرد: انسان باید نفس خود را مهار کرده چون هیچ دشمنی بالاتر از نفس نیست و این نفس در صورتی که مهار نشود می‌تواند سبب هلاکت انسان شود.

وی با بیان اینکه نفس مانند اژدهایی است که در خواب زمستانی به سر می‌برد، گفت: نفس مانند اژدها و ماری است که در خواب زمستانی است و اگر فرصت پیدا کند انسان را هلاک می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه انسان با دست خود هلاک می‌شود ،بیان کرد: انسان خودش دشمن خودش بوده و به خود سم می‌خوراند.

امام جمعه کرج با اظهار اینکه انسان حقیر از خداوند فاصله گرفته است، تأکید کرد: عنوان خلیفه‌الله برای انسان یک لقب آسمانی است و به اذن خدای متعال همه عرش و فرش و ملک در خدمت انسان قرار گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه انسان در پیش خدا تعالی مقام بالایی دارد،گفت: خدای تعالی که از هر نقصی منزه است می‌فرماید که انسان را با دست خودم خلق کرده‌ام.

وی افزود: اگر انسان خودش را بشناسد می‌تواند خدای خود را نیز بشناسد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه اگر انسان بخواهد خود را بشناسد راه‌های مختلفی در مقابلش قرار دارد،متذکر شد: یکی از راه‌های شناخت انسان شناخت نفس بوده و باید انسان برای شناخت خود، نفسش را بشناسد و در مقابل خواسته‌های نفسانی مقابله کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: قرآن کریم برای شناخت انسان تاکید بر شناخت نفس توسط انسان دارد و اگر انسان خود را نشناسد قطعا فریب می‌خورد.

وی با یادآوری اینکه قرآن انسان را از رازهای شناخت نفس آگاه می‌کند، افزود: انسانی که با قرآن ارتباط نداشته باشد هیچ جایگاهی در انسانیت ندارد.

امام جمعه کرج با اشاره به آثار سودمند نزدیکی قرآن به انسان، بیان کرد: کنترل نفس به دست خود انسان بوده و در غیر اینصورت نفس تنها دشمنی است که اگر به آن خدمت کنید دشمنی آن با انسان بیشتر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار