اکنون از خسارات احتمالی تندباد در استان البرز گزارشی منتشر نشده، اما دستگاه های خدمات رسان از جمله اورژانس، نیروی انتظامی، آتش نشانی و هلال احمر در آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۹۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 06 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: از دقایقی قبل تندباد شدیدی آسمان استان البرز را تحت تاثیر قرار داده و این شرایط موجب گرد و خاک و کاهش دید در بسیاری از مناطق این استان به ویژه شهرستان های نظرآباد و کرج شده است.
در حال حاضر باد شدیدی در حال وزیدن بوده و آسمان شهرستان کرج مملو از گرد و خاک شده و همین امر تردد را برای شهروندان سخت کرده است.
از جاده های البرز نیز خبر می رسد که ترافیک سنگینی در محورهایی چون آزادراه تهران – کرج، کرج – قزوین و ابتدای جاده چالوس ایجاد شده است.
اداره کل هواشناسی استان البرز صبح روز گذشته اطلاعیه ای را صادر و شرایط امروز را پیش بینی کرده بود.
بر اساس اطلاعیه فوق، شرایط فعلی تا عصر دوشنبه تداوم خواهد داشت.
در این اطلاعیه آمده بود: بر اساس تحليل نقشه هاي پيش يابي هواشناسي از بعدازظهر يكشنبه ، همراه با گذر تدريجي سامانه كم ارتفاع تراز مياني جو از شمال غرب و غرب كشور و همچنين نفوذ جريانات گرم و مرطوب جنوبي وضعيت جوي استان البرز روزهاي يكشنبه و دوشنبه به شرح زير مي باشد:
۱- يكشنبه: آسمان استان قسمتي ابري ، در بعدازظهر رشد ابر ، وزش باد و در ارتفاعات رگبار و رعد و برق پراكنده پيش بيني مي شود .
۲- دوشنبه آسمان استان نيمه ابري در بعضي ساعات افزايش ابر در پاره اي نقاط رگبار باران گاهي با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.
همچنين اين شرايط در ساعات بعدازظهر و شب روزهاي يكشنبه و دوشنبه موجب رشد ابرهاي جوششي خواهد شد كه پيامد آن احتمال رخداد وزش شديد  باد، وقوع گرد و خاك، كاهش كيفيت هوا و كاهش ديد افقي را بصورت محلي افزايش مي دهد.
تاکنون از خسارات احتمالی تندباد در استان البرز گزارشی منتشر نشده، اما دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری ها، ادارات برق، آب و گاز، اورژانس، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، آتش نشانی و هلال احمر در آماده باش کامل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار