معاون روابط کار وزارت تعاون و رفاه اجتماعی:
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون قشر ضعیف و شکننده ما کارگران هستند اعلام کرد: حقوق این افراد نمی‌تواند پاسخگو باشد و آنان حتی قدرت پس‌انداز را نیز ندارند.
کد خبر: ۹۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 07 September 2015
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح فرهنگ کار باید در چارچوب قانون باشد.
 سیدحسن هفده‌تن ظهر امروز در جمع تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان البرز که در سالن اجتماعات اداره کار کرج برگزار شد با تأکید بر توسعه اشتغالزایی در کشور گفت: اصلاح فرهنگ کار باید در چارچوب قانون باشد چرا که این مهم فرآیند پیچیده‌ای است که نیازمند توجه بیشتر است.
وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های خود را در حوزه اشتغال دقیق‌تر کنیم، افزود: در این راستا می‌توانیم با توسعه زیرساخت‌ها در حوزه تولید مسیر توسعه اشتغالزایی را نیز به درستی طی کنیم.
این مسئول به کارگیری مدیران توانمند در امر تولید و صنعت را امری مهم و ضروری عنوان کرد و بیان داشت: تولید و صنعت دو رکن اساسی در توسعه اشتغال و اقتصاد کشور محسوب می‌شود که باید به آن توجه و نگاه ویژه‌ای داشت.
هفده‌تن در بخشی دیگر از سخنان خود بر ارتقای امنیت شغلی کارگران تأکید کرد و گفت: در کنار امنیت باید سرمایه‌گذاری نیز باشد چرا که اگر سرمایه‌گذاری نباشد، امنیتی برای کارگر باقی نمی‌ماند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون قشر ضعیف و شکننده ما کارگران هستند اعلام کرد: حقوق این افراد نمی‌تواند پاسخگو باشد و آنان حتی قدرت پس‌انداز را نیز ندارند.
هفده‌تن افزود: در این راستا و براساس آمار موجود از سال 84 تاکنون کارگران دو سوم قدرت خرید را از دست داده و کارفرمایان هم در باتلاق تولید گیر کرده‌اند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای چرخ صنعت و تولید در کشور اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها مزیت‌هایی دارد که می‌تواند چرخه‌های اقتصادی کشور را به صورت درست و در وضعیت مناسب قرار دهد.
هفده‌تن اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را سبب رشد اقتصاد کشور اعلام کرد و بیان داشت: اقتصاد کشور با جذب سرمایه‌گذاری بزرگ می‌شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود حمایت از تولید و صنعت را در قالب ارائه تسهیلات مهم ارزیابی کرد و گفت: حمایت از صنعت و تولید کشور می‌تواند پایه‌های اقتصاد کشور را محکم کند و در کنار آن نیز اشتغالزایی ایجاد شود.
وی در ادامه بر رقابت اقتصادی نیز تأکید کرد و اظهار کرد: تا اقتصاد رقابتی نشود مشکلات حل نخواهد شد، انحصار ضد رقابت است و اقتصاد را می‌خشکاند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر رقابت را به‌وجود آوریم تمامی کم‌کاری‌ها و حسدورزی‌های در بین کارفرمایان از بین خواهد رفت و به سمت قدرتمند شدن و ساماندهی اقتصاد پیش می‌رویم.
هفده‌تن در ادامه سخنان خود توافق هسته‌ای را نیز عامل موثری در رفع موانع اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: این اقدام نیز می‌تواند گامی مهم در جهت ارتقای روابط در بین کشورها و شاهراهی برای صادرات با دنیا محسوب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار