کد خبر: ۹۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 08 September 2015

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی، آب و فاضلاب روستایی استان در مکان‌هایی که امکان‌پذیر است حفر چاه انجام می‌دهد و در قالب مجتمع آب‌رسانی، به روستاهای شهرستان طالقان آب‌رسانی می‌کند.

بهزاد پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به مشکلات آب روستاهای شهرستان طالقان اظهار داشت: تامین آب شرب این روستاها از جمله مشکلات اساسی آن‌ها محسوب می‌شود و با توجه به آبرفت بودن منطقه، امکان حفر چاه در همه نقاط وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق امکان حفر چاه برای آب شرب وجود دارد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی، آب و فاضلاب روستایی استان در مکان‌هایی که امکان‌پذیر است حفر چاه انجام می‌دهد و در قالب مجتمع آب‌رسانی، به روستاها آب‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه برخی روستاها دارای منابع آبی بهتری هستند و در برخی دیگر به سبب کوهستانی بودن منطقه این‌گونه نیست، خاطرنشان کرد: در بحث آب شرب نیز در حال احداث مخزنی هستند که پس از اتمام آن، آب شرب پس از ذخیره در مخزن به روستاها منتقل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب طالقان بسیار خوب است، گفت: به سبب اینکه سد طالقان به نوعی تغذیه‌کننده منابع آبی زیرزمینی محسوب می‌شود و کیفیت آب چاه این منطقه مانند آب معدنی است و نیازی نیست که از سد برداشت شود و در صورتی که منابع آبی پاسخگو نباشد، می‌توان برداشت آب از سد را نیز برای آبرسانی به این روستاها مطرح کرد.

پارسا با بیان اینکه د رحال حاضر از منابع آبی طالقان برداشت شده و در شهرستان کرج مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: درحال حاضر 41 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان برای استفاده در کرج برداشت می‌شود و دارای کیفیت بسیار مناسبی نیز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه 51 درصد از سد طالقان و 90 درصد از سد امیرکبیر دارای ذخیره آبی است، اظهار داشت: بارندگی استان نسبت به بلند مدت 16 درصد منفی است که البته با توجه به اتمام تابستان انتظار می‌رود مشکل خاصی در رابطه با کمبود منابع آبی نداشته باشیم و از مهرماه نیز سال آبی مناسبی پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار