قائم‌مقام حزب اعتماد ملی:
قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اگر احزاب آزاد باشند در ادارات تخلف و اختلاف صورت نمی‌گیرد، گفت: در دوره پیش دست و پای احزاب را بسته بودند و دست غارتگران را باز گذاشته بودند.
کد خبر: ۹۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 09 September 2015
مراسم معرفی دبیر حزب اعتماد ملی در استان البرز امشب با حضور اعضای شورای مرکزی این حزب نماینده احزاب و گروه‌ها در استان البرز و مسئولان سیاسی استان برگزار شد.
در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا طی سخنانی اظهار داشت: نظام مردم‌سالار،‌ نظامی است که مردم نقش اول را در آن داشته و مسئولان بر مردم حکومت نمی‌کنند بلکه خادم آنها بوده و بر کشور و جامعه حاکمیت ندارند.
وی افزود: امام خمینی (ره) با آن همه عظمت و بزرگی که داشت هرگز خود را حاکم کشور معرفی نکرد بلکه خود را خادم مردم می‌دانست چرا که در نظام مردم سالار مردم، در سرنوشت خویش حاکم هستند و مسئولان در راستای تحقق خواسته‌های مردم باید حرکت کنند.
این فعال سیاسی بیان داشت: قطعا در عرصه انتخابات فرصتی برای اعمال نظر مردم فراهم می‌شود و به همین دلیل مردم ما در انتخابات سال 92 نشان دادند که با کدام جریان سیاسی همراه بوده و از کدام جریان روگردان هستند.
منتجب‌نیا بیان داشت: اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا نظارت مردم بر رخدادها و اعمال نظر محدود به دوره انتخابات است و یا باید به صورت مداوم انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه انتقاد حق مردم بوده و اگر گوش شنوایی وجود نداشته باشد مردم حق دارند اعتراض کنند گفت: اگر مسئولی به این اعتراض‌ها هم بی‌توجه بود مردم باید با استفاده از راه‌کارهای سیاسی برای تغییر وی اقدام کنند.
قائم‌مقام دبیر‌کل حزب اعتماد ملی افزود: بنابراین انتقاد، تذکر و اعتراض حق مردم است و این حق باید در طول زمان اجرا شود. به عنوان نمونه نمی‌توان گفت که ما انتخاباتی را برگزار و رئیس جمهوری را انتخاب می‌کنیم و باید چهار سال او را چه خوب و چه بد تحمل کنیم.
منتجب‌نیا بیان داشت: اگر ساز و کارهای نظارتی به درستی وجود داشته باشد این نظارت‌ها و اعمال قدرت مردم محدود به انتخابات نمی‌شود و در طول زمان همواره مردم از توان نظارتی خود استفاده می‌کنند.
وی تاکید کرد: برای نظارت مردم بر صاحبان قدرت ابزارهایی نیاز است که یکی از مهمترین ابزارها احزاب هستند.
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه احزاب در حقیقت نماینده و چشم و گوش مردم هستند گفت: اگر احزاب نباشند مردم نمی‌توانند بر قدرتمندان نظارت داشته، تذکر داده و نسبت به شرایط ابراز نظر کنند بنابراین دم زدن از مردم سالاری بدون بها دادن به اهداف بی‌فایده است.
منتجب‌نیا تاکید کرد: اگر احزاب آزاد باشند در ادارات تخلف و اختلاف صورت نمی‌گیرد وقتی در یک دوره‌ای شاهد بودیم که صحبت از اختلاس‌های هزار میلیارد تومانی بود به این دلیل است که دست و پای احزاب را بسته بودند و دست غارتگران را باز گذاشته بودند.
وی افزود: متاسفانه طی 8 سال عده‌ای فرهنگ حزب‌ستیزی را رواج می‌دادند تا دست غارتگران باز گذاشته شود اما اگر احزاب آزاد و فعال بودند بابک زنجانی‌ها پیدا نمی‌شدند.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بسیار زیادی در کشور ما برخوردار هستند و ما در آستانه انتخاباتی مهم قرار داریم و مردم باید با هوشیاری در این دوره به پای صندوق‌های رای بروند.
منتجب‌نیا با اشاره به عملکرد مجالس گذشته و فعلی گفت: افرادی که به گذشتگان انتقاد می‌کنند باید بدانند که در مجلس اول قوانین اصیل و خوبی از جمله قانون احزاب و قانون شوراها تصویب شد و حال سئوال این است که شما چه قانون اصیلی برای تحکیم نظام و جمهوری اسلامی تصویب کرده‌اید.
وی با اشاره به انتقادهایی که درباره توافق هسته‌ای مطرح می‌شود گفت: دولت یک کار بزرگی انجام داده و یک خطر بزرگ را از بیخ گوش مردم دور کرده و حال آقایان مدام انتقاد می‌کنند من روز گذشته جلسه مجلس در این باره را مصاحبه می‌کردم و متاسف شدم که عده‌ای با اشکال‌تراشی به دنبال سنگ‌اندازی علیه این توافق هستند و در اینجاست که ما سوال می‌کنیم آیا شما واقعا نماینده مردم هستید.
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس اظهار داشت: امروز مردم آگاه‌تر از آن هستند که بار دیگر به شما میدان داده و اجازه دهند تا به مجلس راه یافته و ضربه‌ای دیگر به دستگاه قانونگذاری کشور وارد کنید.
منتجب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به مخالفت‌ها درباره فعالیت احزاب اشاره کرد و گفت: 8 سال در این کشور می‌گفتند نظام حزبی با نظام ولایی مغایرت دارد و این حرف‌ها را به مدت 8 سال به ما می‌زدند و ما شاهد بودیم که عده‌ای می‌گفتند ما هیئت عزاداری داریم، روحانیت داریم و دیگر نیازی به حزب نداریم.
وی ادامه داد: در پاسخ به این افراد می‌گوییم مگر نظام ولایی با مردم‌سالاری و حاکمیت حقوق مردم مغایرت دارد که چنین حرف‌های بیخودی را می‌زنید. امام ما همواره حامی تقویت احزاب بودند و ولایت فقیه نیز سال‌ها دبیر‌کل حزب جمهوری اسلامی بودند.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که به دنبال نظام استبدادی هستند با نظام حزبی مخالفت می‌کنند.
منتجب‌نیا در پایان با اشاره به فعالیت‌های حزب اعتماد ملی اظهار امیدواری کرد که موانع در راه توسعه و تقویت فعالیت احزاب در کشور در دولت فعلی برطرف شود.
در این جلسه قرار است رضا پور‌کریمی به عنوان دبیر حزب اعتماد ملی در استان البرز معرفی شود.
در جلسه فوق، تعدادی از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاح‌طلب در استان البرز نیز حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار