معاون استاندار تاکید داشت که اجرای طرح مسکن مهر با این شیوه اشتباه بوده است. این اظهارات در حالی بیان می شود که بسیاری از مردم به ویژه اقشار کم درآمد، امید زیادی به طرح فوق بسته و امیدوارند که با تلاش مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به زودی خانه‌دار شوند.
کد خبر: ۹۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 13 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از تحویل 6000 مسکن مهر در البرز تا پایان سال جاری به متقاضیان خبر داده است.
داریوش حسینی همچنین گفته است که 7500 واحد مسکن مهر در دو پروژه مهر البرز ماهدشت و شهرک ابریشم آماده افتتاح است.
نکته مهم در پروژه‌های مسکن مهر استان البرز این است که تنها در 2 منطقه ماهدشت و شهرک ابریشم بیش از 18 هزار و 500 واحد در دست ساخت بوده که از این تعداد تاکنون 8 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است.
اما ساکنان این مناطق می گویند که از کوچک‌ترین زیرساخت‌های شهری به ویژه اماکن آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و انتظامی محروم هستند.
به همین دلیل چندی پیش معاون عمرانی استاندار البرز گفته بود که طرح مسکن مهر برای کشور در اساس طرح خوبی بود اما اجرای آن به گونه‌ای رقم خورد که مسلما یکی از مشکلات دولت‌های آینده را به خود اختصاص خواهد داد.
وی افزود: هزینه‌های گزافی برای ساخت مسکن مهر در کشور صورت گرفته است ولی متاسفانه علی‌رغم این هزینه‌ها امروز هم مصرف کننده ناراضی است و هم تولید کننده و یکی از مشکلات آن به مکان‌یابی این طرح مربوط می‌شود.
معصومی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که در سال های گذشته تورم کشور افزایش زیادی یافت و حتی به 45 درصد رسید همین هزینه‌های زیادی بود که به طرح مسکن مهر اختصاص یافت.
معاون عمرانی استاندار از اجرای این طرح در استان البرز انتقاد کرد و گفته بود که: نرخ رشد جمعیت در البرز بیشتر از سه درصد است که بخش زیادی از آن به دلیل مهاجرت است و با وجود این معضل ایجاد مسکن مهر انگیزه‌ای بیشتر برای مهاجرت بیشتر به استان البرز ایجاد کرد.
وی ادامه داد: البرز از نظر تراکم جمعیتی 10 برابر از میانگین کشوری بالاتر است و از نظر آستانه جمعیت در وضعیت قرمز قرار دارد که همین امر خدمت رسانی به شهروندان را سخت و پرهزینه کرده است.
این معاون استاندار تاکید داشت که اجرای طرح مسکن مهر با این شیوه اشتباه بوده است.
این اظهارات در حالی بیان می شود که بسیاری از مردم به ویژه اقشار کم درآمد، امید زیادی به طرح فوق بسته و امیدوارند که با تلاش مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به زودی خانه‌دار شوند.
حال این پرسش مطرح است که چگونه باید اشتباهات فوق را برطرف و امید مردم فراوانی را به ناامیدی تبدیل نکرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار