کد خبر: ۹۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 13 September 2015

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز از بازنگری در طرح 16 روستای استان خبر داد.

محمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج اظهار داشت: 16 روستا در استان البرز واقع شده که فاقد طرح هادی هستند که در برخی از آنها نیاز به بازنگری وجود دارد و برخی دیگر در نوبت بازنگری قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از روستاها بر اساس تشخیص که می‌توان مشکلات آن‌ها را به شکل میان‌مدت برطرف کرد، چاه‌هایی احداث شده که در برخی لوله‌کشی انجام شده و مابقی در دست خط انتقال است تا مشکلات مربوط به آب روستاها برطرف شود.

رضوی در بخش دیگری به عمده مشکلات روستاهای اشتهارد نیز اشاره کرد و گفت: روستاهای این منطقه با کم‌آبی و بی‌آبی روبه رو هستند و با توجه به تازه تاسیس بودن آبفای روستایی مسلما قوام و جایگاه لازم را ندارد اما برنامه‌هایی در دست اقدام قرار دارد و آبرسانی برخی روستاها با تانکر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اشتهارد تنها دارای 14 روستا است که 4 مورد از این روستاها فاقد بهیاری هستند، اظهار داشت: حدنصاب لازم برای استقرار بهیاری در روستاها 20 خانوار است و بر این اساس 10 بهیاری در روستاهای مهم اشتهارد وجود دارد.

رضوی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقلیمی اشتهارد، توجه به روستاهای این شهرستان حائز اهمیت است، افزود: بخش زیادی از ریزگردهایی که در استان با آن مواجه‌ایم از دشت‌هایی است که در روستاهای اشتهارد واقع شده که توجه به آن و اجرای طرح‌های کنترل ریزگرد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار