کد خبر: ۹۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 15 September 2015
معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه استان البرز گفت: در پنج ماه نخست سال جاری 69 هزار نفر ساعت از روستاییان استان البرز از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

خبرگزاری فارس: 69 هزار نفر ساعت از روستاییان استان البرز از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد غیاثی‌تبار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آموزش‌ها در 18 دوره و 9 حرفه است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها در 15 روستا به متقاضیان طی پنج ماه ارائه شده است که رشته‌ها با توجه به امکانات و متناسب با شرایط و نیاز روستاها انتخاب و آموزش داده شده است.

به گفته این مسئول آموزش پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ صدفی و دکمه‌ای، پرورش گیاهان دارویی، قالی‌بافی و گلیم‌بافی و ... از مهمترین این آموزش‌ها بوده است.

غیاثی‌تبار افزود: از این تعداد 169 نفر زن و 66 نفر مرد از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه سخنان خود به طرح نیازسنجی آموزشی روستاییان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری فرمانداری شهرستان‌های نظرآباد و فردیس در 5 دهستان و 13 روستا اجرا شده است.

وی در ادامه سخنان خود از ارائه بیش از 87 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی در پنج ماهه اول سال جاری در استان خبر داد و بیان داشت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری، در پنج ماهه اول سال جاری، 87 هزار و 525 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی در سطح استان ارائه شده است.

غیاثی‌تبار با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی در زندانیان استان، هدف از ارائه این آموز‌ش‌ها را ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال آنان پس از آزادی عنوان کرد.

معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز یادآور شد: در حوزه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آسیب‌دیدگان اجتماعی، بخش زندان با 84 هزار و 709 نفر ساعت بیشترین آمار عملکرد آموزشی را داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار