کد خبر: ۹۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 15 September 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: بازدید کنندگان ششمین نمایشگاه کتاب می‌توانند به صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان عضو شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدموسی حسینی کاشانی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، اظهار داشت: در طول یک هفته برگزاری این نمایشگاه، بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به غرفه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به صورت رایگان در نزدیک‌ترین کتابخانه محل زندگی خود عضو شوند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب اقدامی نمادین برای آشتی دادن مردم با یار مهربان است و برای این که بتوانیم فرهنگ مطالعه هدفمند را در جامعه نهادینه کنیم باید به طور مستمر برنامه‌هایی در این خصوص اجرایی کنیم.

این مسئول ادامه داد: افراد با عضویت در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند تنها با پرداخت حق عضویت در تمام طول سال به منابع به روز مطالعه دسترسی داشته باشند.

این مسئول گفت: فرهنگ مراجعه به کتابخانه باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود و این هدف زمانی محقق می‌شود که فزرندان با چشم خود مراجعه والدینشان به کتابخانه را ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: در ششمین نمایشگاه کتاب، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همکاری مناسبی با مجموعه ارشاد داشته که این امر نشان می‌دهد افزایش سرانه مطالعه البرزی‌ها برای مسئولان اهمیت زیادی دارد.

حسینی‌کاشانی گفت: بدون شک هر چقدر که میزان مراجعه مردم به کتابخانه‌ها بیشتر شود، میزان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار