کد خبر: ۱۰۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 26 September 2015
جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز با اشاره به اینکه ۱۰ گروه هنری، فنی و صنعتی برای ساخت ضریح جناب حبیب‌بن مظاهر در البرز مشارکت داشتند، گفت: در ساخت این ضریح از ۳۰۰ کیلوگرم مس و ۸۱۰ کیلوگرم نقره استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید حسن حسینی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت رونمایی از ضریح جناب حبیب‌بن‌ مظاهر در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ‌البرز برگزار شد، ضمن محکوم‌کردن رژیم آل سعود در فاجعه سرزمین منا که سبب جان‌باختن شمار زیادی از زائران و هم‌وطنان شد، اظهار داشت: ستاد مرکزی عتبات عالیات در تمام استان‌های کشور از جمله البرز در ارتباط با مشارکت در بازسازی و توسعه اماکن مقدس نجف، کربلا، کاظمین و سامرا وظایفی را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان البرز در بخش توسعه حرم علوی، رواق حضرت زهرا(س) در زیربنای 228 هزار متر و رواق حضرت ابوطالب(ع) در مساحت 5 هزار متر مشارکت خوبی داشته است، افزود: در بحث آب‌رسانی به حرم مطهر علوی البرز نیز وارد عمل شده بود که خوشبختانه در این بخش تامین آب حرم مشکلی وجود ندارد.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز با اشاره به اینکه کتیبه اطراف حرم حضرت مسلم(ع) به طول 230 متر توسط استان البرز اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در ساخت ضریح حبیب‌بن مظاهر از چوب ساج که مدت زمان بیش از 300 سال عمر دارد، استفاده شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت این ضریح بیش از 300 کیلوگرم مس استفاده شده است، تصریح کرد: در بدنه ضریح از 810 کیلوگرم نقره طراحی شده استفاده شده و در مجموع 10 گروه هنری، فنی و صنعتی برای ساخت این ضریح مبارک مشارکت داشته‌اند.

حسینی با تاکید بر اینکه تمام اعتبارات ساخت این ضریح از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است، افزود: علی‌رغم وجود مشکلات مالی در پرداخت‌ها سعی شد به بهترین شکل ممکن مراحل ساخت ضریح پیش برود.

وی با بیان اینکه در آستانه عید سعید غدیرخم و همزمان با ولادت امام هادی(ع) مراسم رونمایی این ضریح مبارک در البرز با حضور مسئولان کشوری و استانی همچنین تولیت حرم امام حسین(ع) برگزار می‌شود، یادآور شد: از زمان آغاز کار ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز تا کنون 4 هزار و 311 نفر نیروی انسانی در این بخش به عتبات اعزام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار