کد خبر: ۱۰۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 26 September 2015

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز از اجرای طرح‌های آموزشی برای نانوایان خبر داد و گفت: شرکت در این طرح‌ها اجباری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عبادالله کامکار ظهر امروز در جلسه آرد و نان استان اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح‌ها ارتقای کیفیت پخت نان است.

وی ادامه داد: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم سال‌جاری این طرح آموزشی که ویژه نانوایان است، اجرایی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه نان با سلامت و جان مردم در ارتباط است، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 94، 40 درصد نانوایی‌های استان باید صنعتی شود.

کامکار تأکید کرد: در این راستا با دو رویکرد آموزشی گذر مهارتی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و سمینارهای آموزشی و همچنین در قالب استانداردهای شغلی و دوره‌های میان‌مدت نسبت به آموزش نانوایان با همکاری اداره‌کل غله و فنی و حرفه‌ای اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا جشنواره نانوایی‌های برتر استانی برای تشویق در آبان‌ماه برگزار می‌شود.

کامکار استفاده از بروشور، لوح فشرده و پوسترهای آموزشی را موثر دانست و خواستار همکاری اداره‌کل غله و اطلاع‌رسانی در این زمینه شد.

وی اضافه کرد: باید توافقنامه همکاری بین اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با هدف آموزش شاغلان واحدهای صنفی نانوایی براساس استانداردهای آموزشی 15گانه برای پنج نوع نان منعقد شود.

*کیفیت اختلاط نان راستی‌آزمایی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز ادامه داد: برای اطمینان از کیفیت نان تولیدی باید به همه زنجیره تولید گندم، آرد و فناوری پخت و نیروی انسانی توجه کنیم که این نگاه یکپارچه در نانوایی سنتی کمرنگ است.

وی با اشاره به موانع عمل‌آوری نان گفت: تولید صنعتی نان از دهه‌های گذشته همواره مورد توجه قرار داشته و تلا‌ش‌ها به این امر معطوف بوده است که نانی با کیفیت و مناسب ذائقه مردم تولید شود، از این رو ضرورت توجه بر این امر الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار