کد خبر: ۱۰۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 29 September 2015
فرماندار کرج با تأکید بر مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان گفت: برای استقبال بیشتر نوجوانان و جوانان، این گونه برنامه‌های فرهنگی باید برای قشرهای مختلف جذاب باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدتقی ایرانی پیش از ظهر امروز در بازدید از مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: امروز در مقابل هجمه گسترده شبیخون فرهنگی، تنها راه مقابله، آگاه‌سازی نسل جدید و همچنین ارائه برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی، با محتوای غنی ایرانی ـ اسلامی است.

وی استفاده از نظرات دقیق کارشناسان و به کارگیری ایده‌ها مطابق استانداردهای جهانی را با در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی ـ اسلامی مهم ارزیابی کرد و گفت: ما با داشتن پشتوانه‌های غنی اسلامی و اعتقادی و همچنین سرمایه‌های عظیم مذهبی و ملی، باید به ارتقای سطح آگاهی جوانان و نوجوانان در مقابل شبیخون فرهنگی بپردازیم و همچنین با استفاده از برنامه‌های جذاب فرهنگی، آنها را در مسیر مناسب تربیت، آموزش مهارت‌های زندگی و پرورش فکر و اندیشه قرار دهیم.

این مسئول افزود: برای جلوگیری از ایجاد شکاف بین نسل‌ها و فاصله میان پدران، مادران و فرزندانشان باید برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی صورت گیرد.

ایرانی در ادامه به ضرورت کاربردی نمودن برنامه‌های آموزشی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان و نوجوانان باید به شیوه‌ای باشد که در آینده و در بزرگسالی بتوانند از آثار و نتایج آن بهره ببرند.

وی گفت: کانون از جمله نهادهایی است که سابقه فرهنگی دارد و خوشبختانه در تمام فعالیت‌ها چه فعالیت‌هایی که در تمام کشور در کانون انجام می‌شود و چه فعالیت‌های خاص استان البرز این نهاد شاخص است و علاوه بر دارا بودن استانداردهای فرهنگی، کارها در کانون به خوبی صورت می‌گیرد.

بازدید فرماندار از بخش‌های ستادی، نجوم (آسمان‌نما و رصدخانه) و کتابخانه‌های کودک و نوجوان مرکز مجتمع بخش بعدی این برنامه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار