کد خبر: ۱۰۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 04 October 2015


فرماندار کرج گفت: یکی از مهم‌‌ترین مسائلی که امروز باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشیم ترویج تفکر عاشورایی در بین نسل امروز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدتقی ایرانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم‌الحرام، اظهار کرد: تفکر و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین نسل امروز باید در بین نوجوانان نهادینه شود و اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) و یارانش بیش از پیش برای آنان بازگو شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که پایه‌های انقلاب اسلامی بر پایه تفکر دینی و عاشورایی بنیانگذاری شد افزود: نوجوانان و جوانان امروز باید با فرهنگ عاشورایی آشنا شده و ذات و فطرت خود را با این فرهنگ عجین کنند.

فرماندار کرج با اعلام اینکه ملت ایران درس وفاداری، ایثار و شهادت را از حماسه حسینی فرا گرفته‌اند، افزود: برگزاری مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان نیز باید براساس آموزه‌های دینی باشد.

وی، قیام عاشورا توسط امام حسین و یارانش را دارای ابعاد و پیام‌های بسیاری دانست و گفت: در مراسم ماه محرم باید تلاش کنیم تا ابعاد گسترده قیام امام حسین(ع) را به مردم منتقل کنیم.

این مسئول امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا دانست و تأکید کرد: ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و دفاع از حق و آزادگی، از درس‌های بزرگ حماسه امام حسین(ع) است.

ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت حقوق شهروندی از سوی هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری مراسم مذهبی و پخش نذورات و ایستگاه‌های صلواتی، نباید سبب به وجود آمدن مشکلات عبور و مرور و تردد برای شهروندان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار