کد خبر: ۱۰۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 10 October 2015
مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج گفت: احیای بافت‌های فرسوده در کرج نیازمند حضور سرمایه‌گذاران است.

علی سلطانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در کلانشهر کرج انجام داد رفع بافت‌های فرسوده است.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج با اشاره به اینکه حجم بافت‌های فرسوده در کرج بالا است افزود: کرج وسعت قابل توجهی از حجم بافت‌های فرسوده را دارد که تاکنون 785 هکتار بافت فرسوده در این شهر مصوب شده است.

سلطانی‌مقدم تأکید کرد: از این میزان بافت فرسوده اسلام‌آباد بیشترین حجم این بافت‌ها را در خود جای داده است.

این مسئول بیان داشت: احیای این حجم بافت فرسوده مهمترین اولویت است که تنها با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: متولی بافت فرسوده در شهر کرج سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج است، اما حوزه شهرسازی هر منطقه از شهرداری کرج نیز رسیدگی به امر بافت فرسوده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بر استفاده از الگوهای موفق به منظور احیای بافت‌های فرسوده تأکید کرد و افزود: با استفاده از تجارب شهرهای موفق در این زمینه می‌توانیم کلانشهر کرج را نیز از بحران وجود بافت‌های فرسوده رها کنیم.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: کلانشهرهای تهران، تبریز و سایر شهرهای کشور در این زمینه نیز اقدامات موثر و موفقی انجام داده‌اند و با استفاده از فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذار توانسته‌اند در زمینه احیای بافت‌های فرسوده اقدامات موثری را انجام دهند.

وی افزود: در فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده از یک سو آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به عموم شهروندان در رابطه با مشارکت آنها و از سوی دیگر ورود بخش خصوصی که در مقایسه با دولت می‌تواند، نقش فعال‌تری در این حوزه ایفا کند، بسیار موثر است و ضروری است تا مسئله بهسازی، بازسازی و نوسازی فضا و بافت‌های فرسوده مورد توجه جدی مسئولان استان و شهرستان قرار گیرد.

سطانی‌مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در محله اسلام‌آباد اشاره کرد و افزود: در نظر گرفتن تخفیفات ویژه به منظور احیای بافت‌های فرسوده، تعامل با سازمان نظام مهندسی و همچنین تخفیفات ویژه برای صدور پروانه و پایان‌کار ساختمان، زمینه‌ساز استقبال شهروندان منطقه از اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای آزادسازی حدود 70 هکتار اراضی واقع در تپه مرادآب نیز دولت حدود 300 تا 400 هکتار زمین هزینه کرده است که اگر این اراضی آزاد شده به صورت بی‌برنامه رها شوند، به عنوان تهدیدی در شهر تلقی می‌شود که لازم است در این خصوص با مدیریت یکپارچه و عزم کلان در شهر از وقوع تصرف اراضی توسط افراد سودجو خودداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار