کد خبر: ۱۰۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 10 October 2015
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: تاکنون 20 پروژه عمرانی با مشارکت مردم این استان در نجف اشرف اجرا شده است.

سید حسن حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات کرج جزو اولین ستادهای تشکیل شده در کشور بود،افزود:آبرسانی به حرم مطهر حضرت علی (ع) و ساخت رواق مطهر حضرت ابوطالب (ع) از جمله طرح های اجرا شده در نجف اشرف است.

وی بیان داشت: مردم البرز بخش قابل توجهی از سنگ های مرمر سبز عتبات عالیات را تامین کرده اند.

حسینی افزود: اعزام نیروهای ماهر به عتبات عالیات از دیگر اقدامات خودجوش مردمی در البرز است.

وی ادامه داد: احداث صحن مطهر حضرت زهرا (س) یکی دیگر از پروژه هایی است که با مشارکت مردم استان البرز در طرح توسعه حرم علوی در نجف اشرف به مساحت 228 هزار مترمربع در حال اجرا است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اظهار داشت: مردم متدین کرج و دیگر شهرستان های تابعه استان البرز افتخار دارند که اولین محموله اقلام ساختمانی همچون میلگرد به میزان 130 تن و به ارزش ریالی حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال را برای صحن حضرت زهرا (س) ارسال کنند.

وی گفت: این ستاد توفیق داشته که کتیبه قرآنی حرم حضرت مسلم (ع) در کوفه را به طول 230 مترمربع و به عرض 70 سانتی متر را با کاشی کاری و خطاطی نفیس تهیه و اجرا کند.

حسینی همچنین به اجرای پروژه های بازسازی در کربلای معلی اشاره کرد و افزود: مردم استان در طرح توسعه حرم حسینی یعنی ساخت صحن حضرت زینب (س) با زیربنای حدود 175 هزار مترمربع نیز مشارکت دارند.

وی بیان داشت: تاکنون چهارهزارو311 نفر نیروی انسانی از این استان برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات به عراق اعزام شده اند.

جانشین ستاد عتبات عالیات البرز گفت:از این تعداد حدود دوهزارو 200 نفر نیروهای متخصص و دارای مهارت های لازم در امور عمرانی و ساختمانی هستند.

وی افزود: از این استان تاکنون دوهزار و 500 تن سیمان و 130 تن میلگرد تامین و به عتبات مقدسه ارسال شده است.

ساخت ضریح مقدس حبیب بن مظاهر (ع ) از جمله طرح هایی بود که به تازگی با حمایت مردم البرز به اتمام رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار