کد خبر: ۱۱۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 20 October 2015

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر البرز از افزایش تیم های امدادی در جاده های این استان خبرداد .

داوود رجبی روز سه شنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به فصل پاییز و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما و بارش دراین استان و همچنین تعطیلات آخرهفته تمهدات امدادی دراین استان اندیشیده است .

وی اضافه کرد: افزایش 50درصدی پایگاه های امدادی ، تجهیز اقلام برای اسکان مسافران و هچنین هماهنگی لازم با بخشداری ها برای اسکان مسافران علاوه بر پایگاهها در مساجد از برنامه های مهم هلال احمر استان البرز است .

رجبی ،افزایش ایمنی برای کاهش حداکثری حوادث ترافیکی و امکان تردد ایمن در جاده های استان و همچنین مقابله با سایر حوادث مانند سرمازدگی، را یکی از اهداف مهم امدادرسانی ذکر کرد.

به گفته وی بهره برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی امدادگران در ماموریتهای امداد و نجات جاده ای ازدیگر برنامه های هلال احمر استان البرز است .

رجبی ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی اجتناب کنند.

وی از مردم خواست در صورت نیاز امدادی با سامانه 112 هلال احمر تماس بگیرند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان رییس کارگروه امدادونجات واموزش همگانی مدیریت بحران می باشد نسبت به تشکیل جلسه ویژه درخصوص نامه رییس سازمان مدیریت بحران کشور اقدام کرده است .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در 19 مهر ماه جاری پیرو مکاتبه وزیر نیرو در خصوص احتمال وقوع زمستان سرد و رخداد آلنینو قوی در پاییز و زمستان امسال از استانداران و روسای شوراهای هماهنگی مدیریت بحران استان های سراسر کشور خواست تا برنامه ریزی های لازم در راستای ارتقاء آمادگی و سایر تدابیر لازم اندیشیده شود.

اسماعیل نجار در نامه ای خطاب به استانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های سراسر کشور اطلاع رسانی به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و روسای سازمان ها، اداره ها و نهادهای مربوط با مدیریت بحران را در ارتباط با تغییرات آب وهوایی در پاییز و زمستان امسال خواستار شد.

انجام برنامه ریزی های لازم در راستای ارتقاء حفظ آمادگی و در اولویت قرار گرفتن اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش خسارات این پدیده از دیگر نکات اشاره شده در نامه فوق است.

پاکسازی معابر و آبراهه های زیر گذر جاده ها و خطوط ریلی کشور و لحاظ تمهیدات لازم برای تامین انرژی، ذخیره سازی امکانات و سوخت مورد نیاز کشور در بخش های مختلف، به ویژه پیش بینی ذخیره سوخت مایع کافی در نیروگاه ها، آمادگی لازم اداره های جهاد کشاورزی، شعب جمعیت هلال احمر، پایش و پیش بینی های به هنگام بارش و اعلام هشدارهای به موقع در خصوص پدیده مذکور و اتخاذ تدابیر لازم از دیگر موارد اعلامی این نامه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار