کد خبر: ۱۱۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 21 October 2015

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه احتمال دارد بارش‌های امسال 10 درصد افزایش پیدا کند، گفت: تا کنون شاهد کاهش 37 درصدی بارش در استان البرز بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، منصور رحمانیان در حاشیه جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی استان البرز که ظهر امروز در محل سازمان هلال احمر البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه بارشی در آسمان استان البرز امروز تقویت شده و تا روز جمعه از شدت آن کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما تحت تاثیر کانونی در اقیانوس آرام قرار دارد، افزود: در این اقیانوس یک "انسو" سه مرحله‌ای شکل می‌گیرد که ال‌نینو و لانینا دو مرحله آن را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با تاکید بر اینکه "ال‌نینو" پدیده گرم شدن آب‌های اقیانوس آرام است، خاطرنشان کرد: کشور ما امسال تحت تاثیر ال‌نینو قرار دارد از این رو دمای کشور بین نیم تا یک و نیم درجه گرم‌تر و بارش‌ها به صورت حدی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زمستانی سرد مانند سال 86 را امسال در کشور شاهد نمی‌شویم، تصریح کرد: زمستان سرد سال 86 متاثر از پدیده لانینا بوده اما امسال ما تحت تاثیر پدیده ال‌نینو هستیم.

رحمانیان با اشاره به اینکه احتمال دارد بارش‌های امسال 10درصد افزایش پیدا کند، گفت: تا کنون شاهد کاهش 37 درصدی بارش در استان البرز بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار