تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم متدین البرز
با توافقی که با سپاه صورت گرفت، مقرر شد، پناهگاه دوران دفاع مقدس به محلی برای عرضه پوشاک ایرانی اسلامی بانوان تبدیل شده و از این سرمایه استانی در جهت امور فرهنگی استفاده بهتری صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ 08 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: طی سال‌های اخیر و با افزایش تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی برای خنثی‌سازی شبیخون دشمنان بیش از گذشته احساس می‌شود.
یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم متدین استان البرز مربوط به تبلیغ پوشش‌های غیر اسلامی در بین نسل جوان است.
از سوی دیگر تبلیغات ضد فرهنگی بسیاری در سطح شهرها دیده می‌شود که این امر انتقاد دلسوزان را به دنبال داشته است.
از جمله آنکه آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در یکی از خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان کرج به صراحت گفت: دشمنان از بیرون در حال توطئه علیه اصول، باورها و اعتقادات ملت ایران هستند و ما در داخل نباید شرایط را برای آنها تسهیل کنیم.
وی اظهار داشت: کسی که مسئولیتی را قبول می‌کند نباید نسبت به انجام مسئولیت خود و وظایفی که برعهده دارد بی‌تفاوت باشد و اجازه دهد که مدیران و کارکنان مجموعه او از انجام وظایف تخطی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: اگر کسی مسئولیتی را پذیرفت و نظارتی بر کارها نداشت و مجموعه او خطایی مرتکب شدند به طور قطع او در برابر خدا، ولایت و ملت مسلمان ایران مسئول است و عذری از او پذیرفته نیست.
حسینی‌همدانی ادامه داد: الان در سطح شهر ملاحظه می‌کنیم که کلاس‌های به اصطلاح آموزش زبان به صورت مختلط برگزار می‌شود. وقتی که به مسئولین هشدار می‌دهیم توجهی نمی‌کنند.
خطیب جمعه شهرستان کرج بیان داشت: وقتی می‌خواهیم برای کارهای اسلامی و فرهنگی مثل برگزاری کلاس قرائت قرآن تبلیغ کنیم می‌بینیم تمام مراکز و جاهای تبلیغی را فروخته‌اند. به چه کسی فروخته‌اند؟ به کسانی فروخته‌اند و برای کاری فروخته‌اند که مسیر جمهوری اسلامی اصلا در آن مسیر نیست و هیچ مسئولی هم نظارت نمی‌کند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی تاکید کرد: اگر مسئولی می‌گوید من از این کارها خبر ندارم بیاید آدرس این مراکز را به او بدهیم تا متوجه باشد در مجموعه او و در کارهایی که به دستگاه او ارتباط دارد چگونه عمل می‌شود.
به دنبال هشدارهای جدی نماینده ولی فقیه در استان البرز، برخی از دستگاه‌ها اقداماتی را در جهت رفع دغدغه مردم متدین این استان انجام دادند.
از جمله آنکه شهرداری کرج اعلام کرد که  پناهگاه دوران دفاع مقدس در میدان شهدای این کلانشهر را به مرکز عرضه پوشش اسلامی اختصاص داده است.
مدیر اجتماعی شهرداری کرج اعلام این خبرگفت: کرج یکی ازمهم ترین مناطق تولید پوشش ایرانی اسلامی است و بزرگترین و مطرح ترین فروشگاه ها و مراکز عرضه این محصولات، دراین منطقه فعالیت دارند.
محسن برجی اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از مسوولان و شهروندان از این جایگاه کشوری و حتی بین المللی کرج و وجود طراحان و تولیدکنندگان پوشاک اسلامی ایرانی در کرج بی اطلاع بوده و نسبت به امکانات این بخش بی توجهی می شود.
این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر بیشترین محصولات عرضه شده در این فروشگاه ها تابع محصولات و مد غربی بوده و تناسبی با فرهنگ ایران اسلامی ندارند؛ چنین ضعفی با توجه به وجود تولیدکنندگان و طراحان در شهر که بخشی از نیاز کشور را در این عرصه تامین می کنند، قابل تامل است.
برجی درک این ضرورت را عامل تعامل معاونت فرهنگی شهرداری کرج با سپاه به عنوان متولی جان پناه دانست و تصریح کرد: با توافقی که با سپاه صورت گرفت، مقرر شد این جان پناه به عنوان یک سرمایه فرهنگی و عمرانی به جا مانده از ایام دشوار دفاع مقدس به محلی برای عرضه پوشاک ایرانی اسلامی بانوان مبدل شود.
به گفته وی، برای راه اندازی این محل تعداد 32 غرفه آماده شده که پیش از فرا رسیدن ایام عید نوروز راه اندازی خواهد شد و آغاز به کار می کند.
وی گفت: انتظار می رود با افزایش تعداد مراکز تولید و عرضه پوشاک و محصولات ایرانی – اسلامی شاهد بهبود و بازنگری در پوشش تمامی افراد جامعه به ویژه بانوان به عنوان یکی از مهمترین اثرگذاران فرهنگی و اجتماعی در شهر باشیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار