کد خبر: ۱۱۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 26 October 2015

فرماندار کرج گفت: مطبوعات برای هدایت افکار عمومی به سوی هنجارهای اجتماعی با جدیت عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرج، محمدتقی ایرانی در دیدار با اعضای خانه مطبوعات کرج با بیان اینکه مطبوعات برای هدایت افکار عمومی به سوی هنجارهای اجتماعی با جدیت عمل کنند،‌ اظهار داشت: وجود بیش از 550 نیروی فعال رسانه‌ای در استان البرز، نشان‌دهنده پتانسیل عظیم این استان در حوزه اطلاع‌رسانی است که باید از توان‌مندی این رکن چهارم دموکراسی، برای هدایت افکار عمومی و ترغیب آنها برای ترویج هنجارهای اخلاقی و اجتماعی بهره برد.

وی خبرنگاری را شغل دشواری دانست و افزود: این شغل نیاز به حمایت دارد و البته خبرنگاران هم در حفظ امانت باید صداقت و راستگویی را مدنظر قرار دهند.

فرماندار کرج یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها را ارتقای سطح آگاهی شهروندان در حوزه‌های مختلف شهروندی دانسته و تاکید کرد: رسانه‌ها، با انجام وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی، زمینه ارتقای سطح دانش شهروندان را در موضوعات مختلف شهروندی ایجاد می‌کند که اگر این کار به خوبی انجام شود، شاهد رشد و توسعه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهیم بود.

ایرانی افزود: شهروندان ما باید نسبت به حقوق خویش اطلاع یافته و آموزش ببینند و شاهد باشیم در شهرهای ما نظم و عدالت در رفتار و گفتارمان رعایت شود تا مدینه فاضله با حفظ حقوق شهروندی تشکیل شده و شهروندان، سازنده این شهر آرمانی باشند.

وی انعکاس مشکلات شهروندان و همچنین ارائه دیدگاه‌های مختلف و پیشنهادات سازنده برای توسعه استان را از دیگر وظایف رسانه‌ها خوانده و گفت: استفاده از این ظرفیت کم‌نظیر برای توسعه استان بسیار ارزشمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار