کد خبر: ۱۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 09 March 2015
مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز طرح راه ایمن و سلامت مسافران به همت معاونت جوانان هلال‌ احمر در البرز اجرا می‌شود.
به گزارش تسنیم احسان نصیری در جلسه‌ای با خبرنگاران که به منظور ارائه برنامه‌های طرح نوروزی ظهر امروز در محل سازمان هلال احمر البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با گذشت بیش از 10 سال طرح نوروزی را در کشور اجرا می‌کند، اظهار داشت: در سطح استان البرز 20 پایگاه ثابت هلال احمر مستقر است.
وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها به صورت 24 ساعته از 26 اسفندماه سال جاری تا 16 فروردین فعالیت دارند، افزود: هلال‌احمر آماده خدمات‌رسانی به شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای نظیر آتش‌سوزی، تصادف و سیل است.
مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر البرز با تاکید بر اینکه شماره تماس 112 برای دریافت تماس‌های مردمی به منظور خدمت‌رسانی به صورت شبانه روزی و 24 ساعته فعال است، خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مرکز مدیریت بحران مستقر در جمعیت هلال‌احمر نزدیکترین پایگاه امدادی را برای خدمت‌رسانی و پوشش امدادی آگاه می‌کند.
نصیری با اشاره به اینکه در شرایط حساس و بحرانی امکان اسکان تعداد معدودی از مسافران در پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر فراهم شده است، گفت: طرح راه ایمن و سلامت مسافران به همت معاونت جوانان این سازمان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای استفاده از پایگاه اقماری "هیو" مشکلاتی با سیمان آبیک ایجاد و سبب شده از این پایگاه نتوانیم به طور ثابت استفاده کنیم، اظهار داشت: این قرارگاه و آشیانه بالگرد در ایام نوروز آماده ارائه خدمات به مسافران در صورت بروز حادثه است.
مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر البرز با اشاره به اینکه از طریق بروشورهایی اطلاعات لازم در اختیار مسافرین قرار داده می‌شود، بیان کرد: حضور چشمگیر داوطلبان و امدادگرانی که به صورت رایگان به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کنند قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه 4 ست نجات سبک و یک ست نجات سنگین برای مواقع‌ ضروری در نظر گرفته شده است، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت چهارشنبه پایان سال انجام شده است.
نصیری در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه احداث ساختمان جدید و استاندارد هلال‌احمر البرز در چه شرایطی است، اظهار داشت: اقدامات اولیه نظیر مکان‌یابی و تخصیص زمین این ساختمان به همت استاندار البرز و مدیرکل مسکن و شهرسازی انجام شده است.
وی با تاکید بر لزوم جذب حداکثری اعضا و داوطلبان در سال 94، تصریح کرد: ساختمان هلال‌احمر شهرستان طالقان با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در سال 94 و هفته هلال‌احمر به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار