کد خبر: ۱۲۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 02 November 2015

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید متناسب با تحولات گام برداشته و دراین زمینه نیاز به ایده های نو داریم.

به گزارش ایرنا،محمدتقی ایرانی روز یکشنبه در نشست با اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج، افزود: بنابراین باید ابتکار عمل دراین زمینه داشت و رویکرد تشویقی را برای جذب نوجوانان و جوانان بکارگرفت .

وی با اعلام اینکه تنها نباید به برپایی نمایشگاه های کتاب و احداث کتابخانه بسنده کرد ادامه داد: امروز نیاز به طرح های ابتکاری برای ترغیب به مطالعه داریم و طرحها دراین زمینه زیاد است فقط باید زیرساخت های فرهنگی را فراهم کرد .

فرماندار کرج گفت: چنانچه شاهد آن بودیم که با تمام شدن جنگ با اجرای طرح های ابتکاری چون راهیان نور توانستیم فرهنگ ایثار و شهادت را نگه داریم .

وی خاطرنشان کرد:باید فکرها را ساماندهی کرد و هرچه تلاش است در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه بکار بست البته نباید از تامین امکانات نیز غافل بود .

ایرانی اضافه کرد: فکرهای سنتی و قدیمی کارساز نیست و امروز با فضای مجازی و طرحهای ویژه نرم افزاری مواجه هستیم که باید در نظربگیریم .

مدیرکل کتابخانه های استان البرز نیز دراین نشست از استاندارد نبود کتابخانه های این استان خبرداد .

حجت الاسلام شمس الله فلاح افزود: زیرساخت های مطالعه درالبرز درخور مردم آن نبوده و همین امر نگرانی هایی را ایجاد کرده است .

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و200 جلد کتاب در سامانه استان البرز است که از لحاظ زیرساختی رتبه 26 کشوری را داریم درحالی که به لحاظ مطالعه رتبه هشتم را به خود اختصاص داده ایم .

فلاح گفت: امسال دو میلیون و 200 هزار نفر به کتابخانه های استان مراجعه کردند و هزاران جلد کتاب را به امانت بردند بنابراین از لحاظ فرهنگ مطالعه جایگاه خوبی داریم .

وی اضافه کرد: به قدری در زمینه زیرساخت ها مشکل داریم که برخی از شهروندان برای مطالعه به تهران می روند و دراین زمینه باید از موازی کاری جلوگیری کرد .

مدیرکل کتابخانه های استان البرزر گفت: اکنون شاهد آن هستیم هریک از دستگاههای اجرایی بصورت مجزا کتابخانه دارند که با ادغام این کتابخانه ها می توان گام های موثرتری را برداشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار