کد خبر: ۱۲۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 06 November 2015

استاندار البرز با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیک در سطح کشور به همت ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات در حال انجام است، گفت: استان البرز پایلوت این طرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی که صبح امروز پنج شنبه در محل استانداری استان البرز برگزار شد سید حمید طهایی استاندار البرز اظهار کرد: همه ستادها باید با هم همسو و هماهنگ باشند تا انرژی ها پراکنده نشود.

طهایی گفت: هر شهروند در جامعه حقوقی دارد که باید رعایت شود در استان البرز تلاش بر این است که به همت همه مدیران دولت الکترونیک راه اندازی شود و همه امور و مکاتبات مردم با ادارات به صورت الکترونیک انجام شود.

طهایی با اشاره به اینکه در هر جامعه شاخص هایی وجود دارد گفت: در کشور ما این شاخص به تاکید امام راحل مردم محوری است و تصمیم گیرنده مردم هستند باید با محوریت اسلام و با اتحاد کارها را انجام دهیم.

طهایی افزود: طبق قانون ساسی باید همه شهروندان جایگاه شخصیتی خود را پیدا کنند و در جامعه مقام و منزلت لازم داشته باشند.

مدیران در دسترس باشند

استاندار با تاکید بر اینکه مدیران نباید دلخوش جایگاه خود باشند و خود را شهروند عادی بدانند، گفت: مدیران باید مراجعه کننده را از خویشان و نزدیکان خود دانسته تا بهتر به وظایف خود عمل کنند، و متعاقب آن مراجعه کننده باید مطلع باشد که گردن همه مسئولان حق دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: همه مدیران باید ملاقات عمومی داشته و در دسترس باشند و در نظر داشته باشند که همه از حقوق مساوی برخوردار هستیم.

طهایی با اشاره به اینکه یک روال جدید در خصوص دولت الکترونیک در سطح کشور به همت ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات در حال راه اندازی است گفت: استان البرز پایلوت این طرح است است.

طهایی در پایان گفت: حاصل همه این تلاش ها و کارها باید رضایت مندی مردم باشد.

در ادامه حمیدرضا عسگری مورودی مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: یکی از موضوعات مهم که در دولت یازدهم مورد اهتمام و توجه جدی است تشکیل جلسات ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی است برای دومین سال است که در البرز بازرسی از دستگاه های اجرایی و فرمانداری های استان در قالب تیم های بازرسی انجام شده و بر اساس ابلاغیه های وزارت کشور و در چارچوب برنامه های ستاد صیانت، ابن بازرسی ها با دقت و همت صورت گرفته است.

عسگری مورودی با تاکید بر اینکه تعدادی از دستگاه های استان در این زمینه نمره خوبی کسب کرده اند، گفت: هدف این ستاد گسترش ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، توجه به پوشش مناسب و رعایت شئونات اسلامی توسط کارکنان، آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق و پیگیری در بروز تخلفات اداری است.

بازرسی ۱۹ تیم از ادارت کل و ادارات شهرستانهای البرز

وی معیار ارزیابی دستگاه ها را خود ارزیابی دستگاه ها، گزارش بازرسان ستاد صیانت بعد از بازدید میدانی اعلام کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز در ادامه گفت: ۱۹ تیم بازرسی طی ۴۰ روز با تلاش ۴۸ نفر از ۸۴ اداره کل و ۱۶۶ اداره در شهرستان ها و فرمانداری ها بازرسی به عمل آوردند.

عسگری مورودی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی از جمله برنامه‌های ستاد صیانت البرز در سال جاری است، گفت: در این زمینه فضاسازی و تبلیغات محیطی، روان‌سازی قوانین و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندی انجام می‌شود.

وی در پایان به معرفی برخی ادارات برتر استان در این دوره از بازرسی‌ها،من جمله نیروی انتظامی، آموزش و پرورش بنیاد شهید، سازمان صنعت و معدن، شهرداری کرج، شرکت آب و فاضلاب، نیروی انتظامی، کمیته امداد، فرمانداری نظرآباد، ورزش و جوانان، فرمانداری ساوجبلاغ، تامین اجتماعی و تعدادی دیگر از ادارات پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار