کد خبر: ۱۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶ 10 March 2015
نمایشگاه های بهاره البرز که از قضا قرار نبود برگزار شود، اما در نهایت تصمیم به برپایی آن گرفته شد؛ فرصتی برای خریدهای نوروزی در اختیار شهروندان قرار داده است.
به گزارش مهر، نمایشگاه های بهاره که همه ساله با نزدیک شدن به آغاز سال نو با هدف عرضه مستقیم کالا و تامین مایحتاج مردم در سراسر کشور برپا می شوند، امسال نیز در چهار نقطه استان البرز برپا شد تا محلی باشد برای خرید بی واسطه شهروندان با قیمتهایی مناسب تر.
اگرچه امسال تا روزهای ابتدایی اسفندماه هم مشخص نبود که نمایشگاه بهاره به رسم معمول هر سال در البرز دایر می شود یا خیر و حتی مسئولان تا روز پنجم اسفندماه از برگزار نشدن این نمایشگاه ها در استان خبر داده بودند اما اعتراض شهروندان و پیگیری رسانه ها متولیان امر را مجاب به برپایی نمایشگاه بهاره کرد.
پیش از آنکه مسئولان در یک تصمیم گیری سریع رای به برگزاری نمایشگاه بدهند، نايب رئیس اتاق اصناف شهرستان كرج گفته بود که امسال نمایشگاه بهاره در استان البرز برگزار نخواهد شد و به جای آن فروش فوق العاده در نظر گرفته شده است.
علی مرادلو با بیان اینکه با سازمان صنعت، معدن و تجارت برای برپایی نمایشگاه مكاتباتی شد ولی تا به اين لحظه پاسخی دريافت نشده است اظهار داشت: اگر هم موافقت شود ديگر با اين زمان محدود امكان برگزاری نمايشگاه وجود ندارد.
وی یادآور شده بود که امسال به جای نمايشگاه، فروش فوق العاده مد نظر قرار گرفت و تاكنون ۲۲۰ مورد اعلام آمادگی از سوی اتحاديه پوشاك و كيف و كفش اعلام شده است.
این اما، برای شهروندانی که همه ساله به خرید از نمایشگاه بهاره عادت کرده بودند، خبر خوشایندی نبود. اگرچه به گفته شهروندان بخشی از کالاهایی که در این نمایشگاه ها عرضه می شود از کیفیت مرغوبی برخوردار نبوده است اما با این حال وجود نماشگاه بهاره را به نبود آن ترجیح می دهند.
اعتراض و نگرانی خانوارها سرانجام متولیان امر در البرز را بر آن داشت تا در اقدامی فوری و سریع تصمیم بگیرند این نمایشگاه برگزار شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در تاریخ ششم اسفندماه امسال خبر داد که با تصمیم سریع مسئولان درآستانه سال نو، چهار نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در این استان دایر می شود.
محمد اسماعیل معمارپور افزود: از این تعداد یک نمایشگاه در کرج و مابقی در شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس راه اندازی خواهند شد و در این نمایشگاهها بیش از ۷۰۰غرفه جانمایی شده که اقلام مورد نیاز مردم از قبیل پوشاک، کیف و کفش، گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، برنج و خشکبار با نرخ ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.
وی افزود: دسترسی آسان مردم به کالاهای مورد نیاز خود و جلوگیری از افزایش قیمت ها و کنترل بازار به واسطه افزایش تقاضا در این ایام از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه ها است که از ۱۴ اسفند ماه جاری به مدت ۱۰ روز دایر خواهند بود.
به گفته این مسئول بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به طور مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی منطقه نظارت کرده و با هرگونه تخلف با قاطعیت برخورد می کنند.
وی یادآور شد: تلفن ۱۲۴ این سازمان به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات و انتقادات مردم در زمینه تخلفات واحدهای صنفی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار