مدیرکل دفتر سلامت کشور خبر داد
اگر وضعیت به همین گونه پیش برود جمعیت کشور همچنان به سمت سالمندی رفته و شاهد کاهش نرخ جمعیت جوان در کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 09 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: محمد اسماعیلی در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت که با هدف افزایش نرخ باروری در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار داشت: سلامت جامعه و افزایش این مهم یکی از مهمترین مسائلی است که بیش از پیش مورد توجه مسئولان این وزارتخانه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم برنامه‌ها و اهداف بسیاری را دنبال می‌کنیم تا سلامت جامعه را بیشتر کرده و به سمت جامعه‌ای بانشاط‌‌‌‌ تر و شاداب‌تر و سالم‌تر پیش برویم.
مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کاهش طلاق و افزایش آمار ازدواج را نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم جوانان را به سمت ازدواج سوق داده و با آموزش‌ها و تدابیر لازم زندگی‌های شکل گرفته را ادامه‌دار کنیم و در مسیر کاهش طلاق پیش برویم.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: هم اکنون نرخ باروری در ایران بسیار کاهش پیدا کرده است لذا باید با تدابیر و فرهنگ سازی‌های مختلف و با هدف افرایش نرخ جمعیت در کشور نرخ باروری را به بیش از 2.1 درصد برسانیم.
وی کاهش نرخ باروری را یک تهدید برای جمعیت کشور دانست و گفت: اگر وضعیت به همین گونه پیش برود جمعیت کشور همچنان به سمت سالمندی رفته و شاهد کاهش نرخ جمعیت جوان در کشور خواهیم بود.
اسماعیلی بیان داشت: تک فرزندی و یا نداشتن فرزند در بین زوج‌های جوان یکی از معضلاتی است که نیازمند ارائه آموزش‌ها است و باید مشکلات نداشتن فرزند و تک فرزندی را به خانواده‌ها عنوان کرد.
وی یکی از عواملی که امروزه سبب کاهش نرخ ازدواج در بین قشر جوان شده است را، بیکاری و مسکن عنوان کرد و افزود: در این زمینه مسئولان باید تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند و برنامه‌ریزی‌های اثرگذاری را برای افزایش آمار ازدواج انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار