کد خبر: ۱۲۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 09 November 2015

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: نگاه مردم به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری نگاهی دقیق بوده و فعالیت برگزار کنندگان رصد می شود .

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات کرج افزود: انتخابات پیش رو، با توجه به شرایط امروز جامعه جهانی، اوضاع خاور میانه ، تغییر و تحولات کشور بعد از انتخابات خرداد92 ، استقرار دولت تدبیر و امید، به صورت ویژه ای اهمیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: هیات نظارت و هیات اجرایی دو بال برگزاری انتخابات هستند که باید با تعامل و هماهنگی ، انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا هم در داخل کشور و هم در جامعه بین الملل موجب سربلندی و عزت نظام جمهوری اسلامی شود.

ایرانی گفت: در البرز بین هیات مرکزی نظارت استان و هیات اجرایی، تعامل و همدلی خوبی برقرار است و بدون حاشیه ، تلاش می کنیم در چارچوب قانون وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی در ادامه به ضرورت مدیریت تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز در برگزاری انتخابات توسط ستاد انتخابات شهرستان کرج تاکید کرد و گفت: اعضای ستاد انتخابات باید بدانند که کمبود اعتبار و امکانات، نباید به هیچ وجه بر کیفیت برگزاری انتخابات تاثیر بگذارد.

ایرانی افزود: همچنین روسای کمیته های ستاد انتخابات باید تا جای ممکن، با استفاده از امکانات و نیروی انسانی ادارات مستقر در شهرستان کرج، هزینه های برگزاری انتخابات را کاهش دهند.

این مسئول ادامه داد: ما به هر صورت، بر اساس ماموریت دولت در شهرستان کرج با آمادگی کامل و تمام امکانات موجود و در هر شرایطی انتخابات سالم را برگزار خواهیم کرد.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، با تاکید بر اینکه برگزارکنندگان انتخابات باید الزامات قانونی آن را به صورت کامل رعایت کنند، گفت: برای برگزاری یک انتخابات سالم ، قانونمند و بی شائبه، اعضای ستاد انتخابات شهرستان کرج، نباید در هیچ ستاد انتخاباتی کاندیدایی فعالیت یا از وی حمایت کنند.

ایرانی افزود: نظام جمهوری اسلامی ، نظام مردمسالاری دینی و نماد این مردمسالاری، برگزاری انتخابات است و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند رای مردم 'حق الناس' است که مسئولیت حفظ و نگهداری از این حق الناس بر عهده دولت به عنوان مجری برگزاری انتخابات می باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان، باید انتخابات را فرصتی مناسب برای خدمتگزاری به مردم شریف ایران بدانند و در چارچوب قانون، نسبت به برگزاری یک انتخابات سالم و با رعایت بی طرفی و حفظ امانت داری، وظایف خود را انجام دهند.

ایرانی اضافه کرد: وظیفه مجریان انتخابات، امانت داری رای مردم و برگزاری انتخاباتی عادلانه، رقابتی و قانونمند است لذا نباید اجازه دهند حق هیچ کاندیدایی از هر گروه و جناحی که باشد پایمال شود و باید شرایط به گونه ای مهیا شود تا امکان حضور در عرصه انتخابات برای تمام گروه های زیرمجموعه نظام فراهم شود.

وی افزود: باید فضای انتخابات به سمتی رود که همه افراد و تشکل های شناسنامه دار بتوانند با مردم ارتباط داشته باشند و همه کاندیداها احساس کنند در شرایط مساوی امکان ارتباط با مردم را دارند.

فرماندار کرج در پایان از روسای کمیته های ستاد انتخابات شهرستان کرج خواست تا با تشکیل منظم و مستمر جلسات تخصصی کمیته ها و همچنین پی گیری مصوبات ستاد، شرایط را برای برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند مهیا کنند.

وی از کمیته فناوری اطلاعات خواست تا به صورت ویژه در شناسایی و بکارگیری نیروهای متخصص IT تلاش کنند و همزمان با تقویم وزارت کشور، در آموزش اعضای شعب اقدامات لازم را انجام دهند.

ایرانی یادآور شد: چراکه برای اولین بار در کلانشهر کرج و هشت کلانشهر دیگر کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

در جلسه ستاد انتخابات شهرستان کرج، در خصوص شرح وظایف کمیته های مختلف این ستاد و عملکرد آنها نیز بحث و تبادل نظر شد و روسای کمیته ها ، گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار