کد خبر: ۱۲۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 10 November 2015

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: 153 رقم محصول کشاورزی در کشور و 204 خطر در زمینه تهدید محصولات کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم حسن نژاد روز سه شنبه در نشستی که با حضور اعضای ستاد بیمه و نظام مهندسی کشاورزی استان البرز در محل بانک کشاورزی استان برگزار شد، افزود: ضوابط بیمه ای محصولات کشاورزی به نظر سخت است ولی دستورالعمل های بیمه ای در این بخش شفاف هستند.

وی، توسعه کمی بیمه محصولات کشاورزی کشور را نسبت به سایر کشورها بسیار مناسب اعلام کرد و گفت: از لحاظ پوشش بیمه محصولات کشاورزی، ایران جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی در سطح عالی با حضور در سازمان برنامه و بودجه مطرح و تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ می شود،از معاونت های برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خواست نسبت به معرفی رابط بیمه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

حسن نژاد به کمک تاثیرگذار بیمه محصولات کشاورزی و گسترده کردن چرخه فروشندگان و بازاریان بیمه این محصولات برای توسعه صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: بیمه محصولات کشاورزی و دامی برای کشاورزان و تولیدکنندگان آرامش به همراه می آورد.

وی به تشکیل منظم جلسات ستاد بیمه در استان ها تاکید کرد و گفت: مصوبات ستاد بیمه در استان ها مورد توجه قرار می گیرد و به دستور العمل تبدیل می شود و بایستی کمک های صندوق بیمه در جهت تقویت بیمه های کشاورزی باشد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با تاکید بر اینکه در صندوق بیمه کشاورزان به دنبال سود نیستیم، گفت: باید برای کشاورزان ایجاد انگیزه کنیم که به سمت بیمه گرایش پیدا کنند بی برنامگی و عدم شفافیت در برخورد با کشاورزان باعث دوری این قشر زحمتکش می شود.

حسن نژاد با اشاره به اینکه ضوابط بیمه ای کمی سخت به نظر می رسد، گفت: در کشور 900 دستورالعمل بیمه ای داریم به هر میزان که دستورالعمل ها بالا باشد ضوابط بیمه ای هم سخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار