کد خبر: ۱۲۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 14 November 2015

شهردار کرج گفت: باید قانونی به تصویب برسد که ساخت و سازهای غیرمجاز جرم محسوب شود تا قوه قضائیه راحت‌تر بتواند با آن‌ها برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، علی ترکاشوند امروز(23آبان)، در همایش آغاز اجرای قانون پیش فروش آپارتمان که با حضور معاون اجتماعی پیشگیری قوه قضائیه، اعضای شورای شهر کرج، رییس سازمان نظام مهندسی البرز، دادستان کرج، رییس کل دادگستری البرزو تعدادی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: قانون پیش‌فروش ساختمان به این مشکلات تخلفات و سوء استفاده‌های برخی افراد سودجو پایان می‌دهد و تمهیداتی را به‌طور دقیق اتخاذ کرده که اگر مفاد به‌خوبی اجرا شود شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

وی افزود: اعتبار دادن به اسناد رسمی و هدایت مردم به سمت ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی به لحاظ ضمانت اجرایی مشهود و روشن است و موجب می‌شود ملکی با اسناد عادی فروخته و آرامش فکری ، روحی و روانی مردم تامین و رونق اقتصادی در جامعه ایجاد شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: با اجرای این قانون پیش‌فروش آپارتمان نظام‌مند و بر اساس قانون صورت می‌گیرد و کسانی که قصد پیش‌فروش دارند باید مذاکرات مقدماتی را در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند و دفاتر مکلفند برای درج خلاصه آن در سازمان ثبت اسناد و املاک اقدام کنند.

ترکاشوند در ادامه به اجرای این قانون را راهی برای کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی دانست و گفت: هزینه پیشیگیری به مراتب پایین تر از هزینه درمان است و اجرای این قانون راه بسیاری از تخلفات را بر افراد سودجو می بنند.

شهردار کرج ادامه داد: در این قانون وظیفه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز برعهده شهرداری نهاده شده و شهرداری با تمام توان برای تحقق این مهم تلاش می‌کند.

وی در پایان گفت: برای کاهش آمار ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر اجرای این قانون باید تدابیری اتخاذ شود که ساخت و ساز غیرمجاز جرم شناخته شود، تا زمانی که این مهم محقق نشود همچنان شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار