کد خبر: ۱۳۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 16 November 2015

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش و تربیت نیروهای متخصص مهمترین هدف فنی وحرفه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ محمدحسین حاجیلو ظهر امروز در مراسم افتتاح مسابقات ملی مهارت ویژه معلولان که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های به روز و تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه افراد با فراگیری این آموزش‌ها بهتر و راحت‌تر می‌تواند در پیدا کردن اشتغال موفق شوند افزود: با توجه به اینکه داشتن مهارت حرف اول را در اشتغال می‌زند لذا افراد با گذراندن این دوره‌ها می‌توانند مهارت کافی برای حضور در محیط های کاری را داشته باشند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون سازمان فنی و حرفه‌ای گام‌های خود را به سمت اجرای طرح‌های آموزشی و تأمین نیروهای انسانی ماهر برداشته است،‌ تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح‌ها شامل آموزش تولید، بازاریابی و فروش، توانمندسازی دانش‌آموختگان و آموزش در روستاها است.

حاجیلو تصریح کرد: از مهمترین این طرح‌ها ارائه آموزش‌ها به روستاییان است که می‌تواند سهم بسزایی را در کاهش مهاجرپذیری روستاییان به شهرها داشته باشد.

وی با بیان اینکه با ارائه آموزش‌ها به روستاییان برای آنان درآمد پایدار نیز ایجاد خواهد شد، گفت: تأمین اشتغال روستاییان یکی از برنامه‌های است که مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت ویژه معلولان نیز گامی مهم در جهت ارتقای توانمندی این افراد است،‌ اعلام کرد: با برگزاری این مسابقات امیدواریم بتوانیم به مسابقه‌های جهانی فرانسه راه پیدا کنیم.

به گفته وی در دومین دوره مسابقه‌های ملی مهارت 36 معلول از سراسر کشور شرکت کردند که با تمهیدات اندیشیده شده از بین آنان 8 نفر برای مسابقه‌های انتخابی ابیلمپیک فرانسه (2016 ) انتخاب می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار