کد خبر: ۱۳۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 16 November 2015

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بر اساس آمار از هر 100 فارغ التحصیل خانم در حال حاضر 33 نفر بیکار هستند، گفت: از 100 فارغ التحصیل آقا حدود 12 نفر بیکار هستند که میانگین آن به حدود 19 نفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمد حسین حاجیلو در حاشیه مراسم دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه افراد دارای معلولیت که پیش از ظهر امروز در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید خدایی کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون 8 دوره در مسابقات جهانی معلولین حاضر بوده و اکنون تلاش می‌شود با تعامل سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و بهزیستی بتوانیم حضوری مقتدر در مسابقات جهانی فرانسه داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، افزود: تاکنون بیش از 150 تفاهم نامه با سازمان‌ها، وزاتخانه‌ها و ارگان‌های مختلف برای توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی منعقد شده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در سال جاری 3 طرح ویژه و مفید در شورای عالی اشتغال تصویب شد، تصریح کرد: طرح نخست، آموزش، تولید، بازاریابی و فروش، طرح دوم توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان در حال تحصیل است و طرح سوم نیز آموزش روستائیان و مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه براساس آمار از هر 100 فارغ التحصیل خانم در حال حاضر 33 نفر بیکار هستند، گفت: از 100 فارغ التحصیل آقا حدود 12 نفر بیکار هستند که میانگین آن به حدود 19 نفر می‌رسد که ایجاب می‌کند سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این زمینه ورود کند.

حاجیلو به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگا‌ه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم برنامه‌های اجرایی این امر را احصا کنیم.

وی بیان کرد: تمامی مباحث مطالعاتی و اجرایی این کار انجام شده و بر اساس برداشت‌ها سازمان فنی و حرفه ای کشور تا یک ماه آینده به این مهم ورود می‌کند و هماهنگی لازم با استانداران برای تخصیص اعتبار لازم از محل هدفمندی یارانه‌ها تا در اختیار سازمان فنی و حرفه ای کشور قرار گیرد، در حال انجام است.

رئیس مرکز تربیت مربی اظهار داشت: حدود 130 میلیارد تومان مصوبه مجلس شورای اسلامی است که امید است این تخصیص به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور انجام شود.

وی افزود:‌ سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باید به عنوان یک مجموعه‌ تاثیرگذار با توجه به تحولات اقتصادی و صنعتی کشور ورود داشته و آموزش‌‌های لازم را به همه متقاضیان داشته باشد، چراکه شرایط سنی برای آموزش ندارد.

حاجیلو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 6 هزار و 200 استاندارد شغلی در سازمان فنی و حرفه ای کشور تدوین شده، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌‌هایی که با سازمان‌ها و ارگان‌ها منعقد شده، استاندارد آنچه نیاز باشد یا تدوین شده یا در صورت نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین می‌شود تا آموزش‌ها مفید و منتج به اشتغال باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار