متأسفانه چند روز از این مطلب نگذشته که در یکی از دانشگاه‌ها شوی لباس مختلط گذاشته‌اند و یا اردوی مختلط برگزار کردند به چه وضع فجیعی!!
کد خبر: ۱۳۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 20 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: داشتان بصیرت کمک میکند که در مواقع لازم بنا به وظیفه شرعی و الهی عمل شود و اگر بصیرت نباشد فتنه به پا می‌کند یا کمک به فتنه می‌کند.
وی با ذکر مثالی عنوان کرد: به عنوان مثال فرد می‌داند که هم‌اکنون باید امر به معروف و نهی از منکر کند اما اگر بصیرت نداشته باشد خطرآفرین است.
امام جمعه کرج با بیان اینکه داشتن تقوا تنظیم‌کننده روابط انسان با خدا و با خودش و با دیگران است، افزود: کسی که تقوا دارد با مردم مهربان است و با مردم طلبکارانه برخورد نمی‌کند.
حسینی همدانی با بیان اینکه تشکیل بسیج مستضعفین از سوی معمار کبیر انقلاب در پنجم آذر سال 1358 انجام شد، تأکید کرد: آثار و برکات تشکیل این نهاد برای همیشه باقی است.
وی در ادامه سخنان خود تعبیر امام خمینی ره در خصوص بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نامشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.
نمایند ولی فقیه در استان البرز بسیج را یک تفکر و یک اندیشه ناب عنوان کرد و ادامه داد: بسیج تنها مربوط به این دوران نیست این مهم در این دوران بروز کرده است.
حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بشر می‌توان از بسیج مصادیقی را بیان کرد.
وی ادامه داد: هفته بسیج فرصتی است که فرهنگ بسیجی و تفکر متعالی و البته سختی‌ها و مرارت‌هایی که کشیده‌اند مرور و بازخوانی شود.
خطیب جمعه کرج تأکید کرد: لازم در این هفته یک بازخوانی مفصلی درباره بسیج و در بخش‌های مختلف انجام شود.
حسینی‌همدانی بسیجی و تفکر بسیجی را دارای ابعاد مختلفی عنوان کرد و گفت: اگر چه با ظهور دوران دفاع مقدس، بسیج به‌گونه‌ای شکل پیدا کرد که بیشتر مردم بسیج را یک نهاد نظامی می‌دانستند،‌ اما باید گفت که بسیج دارای ابعاد مختلفی است.
وی تصریح کرد: بسیجی کسی که درباره مسائل پیرامون اطراف خود احساس مسئولیت می‌کند و بی‌تفاوت نیست.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: این مسئولیت شناسی  که برگرفته از مبانی دینی و اعتقادی است دایره آن محدود به مسلمانان نیست.
وی افزود: مسئولیت شناسی و انجام وظیفه یکی از شاخص‌های بسیج است که در هر جایی قرار گرفت و مسئولیت خود را شناخته و براساس آن مسئولیت عمل می‌کند.
حسینی‌همدانی شاخصه دیگر بسیجی را زمان‌شناسی، موقعیت شناسی و  دشمن شناسی عنوان کرد و ادامه داد: توجه به این گونه امور در اصطلاح داشتن بصیرت و آگاهی است که اگر نباشد فتنه به پا می‌کند یا به فتنه کمک می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید مانند عمار باشیم و سکوت نکنیم، افزود: کسانی که در خط مقدم جنگ نرم با دشمنان هستند نباید سکوت کنند و هرکجا که تشخیص برای مردم سخت می‌شود این افراد باید به جلو بیایند.
حسینی‌همدانی بیان داشت: باید مانند عمار شبهه‌زدایی کنید گاهی سکوت کردن از دشمنی که در مقابل انسان ایستاده و اسلحه کشیده است خطرناک‌تر است و کمر را بیشتر می‌شکند.
وی عنوان کرد: بسیجی شخصیتی است که به مسئولیت خودش آشنا است و آماده است تا در عرصه‌های مختلف با بصیرت کامل و تحت امر ولی خودش حضور داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: ایشان در ابعاد مختلف و به مکرر مسائلی را مطرح کردند.
حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: در این راستا تفکر بسیجی باید در موضوعات مختلف فعال شود، نفوذ را بشناسد و راه‌های مقابله با نفوذ را یاد گیرد در مقام عمل جوری رفتار کند که در زمین دشمن بازی نکند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسائل موجود در اجتماع نظیر فساد اخلافی، بیکاری، فحشا، اعتیاد، بی‌بندوباری و ... گفت: تنها راه نجات جامعه از این معضلات ترویج تفکر بسیجی است.
امام جمعه کرج افزود: یعنی راه نجات اقتصاد، فرهنگ و سیاست جنگ زده و مبتلای به جنگ، همان تفکر بسیجی است و همین تفکر بسیجی است که می‌تواند این معضلات را از جامعه ما برطرف کند.
حسینی‌همدانی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته و توصیه جدی ایشان به اخلاق اظهار کرد: بسیجی یک شخصیت اخلاقی است که صفات بلند اخلاقی را در خودش محقق کرده است لذا باید مواظب باشد به بیراهه نرود و مواظب است که دیگران نیز به بیراهه نروند.
وی تأکید کرد: در این راستا با توجه به اینکه بسیجی یک الگو است در تمام موارد باید رعایت احوالات را کند.
حسینی همدانی با بیان اینکه این قسمتی از این الگو محقق شده است افزود: حزب‌الله لبنان را ببینید الگویشان همان مرام و روش بسیجی است.
امام جمعه کرج با اشاره به اقدامات سردار شهید حسین همدانی بیان داشت: این سردار بزرگ اسلام که یک بسیجی به معنای واقعی بود با تشکیل بسیج مردمی در شام و سوریه توانست مقاومتی را ایجاد کند که آن خط مقاومت تا الان ایستاده و کار خودش را دارد انجام می‌دهد
حسینی‌همدانی در ادامه سخنان خود به سیاسیت‌های مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست که در هفته گذشته مطرح شد، اشاره کرد و عنوان داشت: تخریب محیط زیست تنها مربوط به ایران نیست و از معضلات بشر است مسئله یک مسئله جهانی است و لازم است دستگاه‌های مختلف وظایف خود بشناسند و از همان منشوری که رهبر بیان کردند و دستورالعمل‌های که مربوط به دستگاه است دستورالعملی تنظیم و عملیاتی شود.
وی با تأکید بر اینکه مسئله محیط زیست مهم است و مربوط به فرقه و جناحی نیست ادامه داد: هرگز نباید با مسائل محیط زیست جناحی برخورد کرد، محیط زیست امر حاشیه‌ای نیست امری است که در متن زندگی ما است.
حسینی‌همدانی ادامه داد: در استان ما هم معضلاتی در خصوص محیط زیست و تصرفات غیرقانونی وجود دارد و برخی از تصرفات غیرقانونی در شکل قانونی صورت می‌گیرد که همه اینها به ضرر جامعه است که باید جلوگیری شود که دستگاه‌های نظارتی رصد کامل را داشته باشند و به موقع هم عمل کنند.
وی همچنین به حمله تروریستی به فرانسه اشاره کرد و گفت: این جمله تروریستی را به طور قطع عاملی برای دخالت در کشورهای اسلامی قرار می‌دهند و دامنه ناامنی‌ها را وسیع‌تر می‌کنند این حمله به احتمال زیاد از طرف خودشان بوده است.
 نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: استکبار تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که مسلمانان آن ظرفیتی که دارند منسجم نشود و سعی می‌کنند وحدت بین مسلمانان به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه تقسیم بندی تروریست بالاخره دامن خودشان را گرفت، گفت:  مسئله اساسی این است که ما غفلتی از دشمن اصلی خود نداشته باشیم لذا در هر جمعه با شعار مرگ با آمریکا نفرت خود را از آمریکا بیان می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اسراییل غاصب بیان داشت: البته این روزها این سگ تعلیم دیده سگ دیگری را تعلیم داده است که او را به جان جهان اسلام انداخته‌اند و با پول نفت و دلارهایی که در اختیار آمریکا است او را تقویت می‌کند و در گوشه گوشه جهان جنایت انجام می‌دهند و از کشتن کودک، پیر و جوان و مسلمان و غیرمسلمان هراسی ندارند.
حسینی همدانی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اجرایی شدن امر به معروف نهی از منکر در دستگاه‌های مختلف و ترویج بیشتر آن در اجتماع افزود: دستگاه‌های دولتی امر به معروف و نهی از منکر را در تمام شئونش جدی بگیرند چرا که این مهم از وظایف حکومت اسلامی است.
وی با اعلام اینکه متأسفانه دولت در ابتدا این به اجرایی شدن امر به معرف در دستگاه‌ها ایراداتی را گرفته بود تأکید کرد: اوایل دولت ایراداتی را به اجرای این مهم گرفته بود اما با طی مراحل مختلف و قانونی و تأکید مقام معظم رهبری این مهم مصوب شد و از سوی دولت لازم الاجرا است.
حسینی‌همدانی تصریح کرد: این خیلی ‌ناراحت‌کننده است که معاون رئیس جمهور معتقد است که برخی از بندهای قانونی حمایت عامران به معروف تعارضاتی با قانون اساسی دارد، لذا این به شما چه ربطی دارد، این مربوط به شما نیست، قانون اساسی مربوط به شورای نگهبان است لذا در مقام اجرا شما باید آن را زودتر عملیاتی و اجرایی کنید.
وی تأکید کرد: لذا اگر کسی در کلام و بیان رهبری بخواهد شبهه ایجاد کند کار خراب خواهد شد.
امام جمعه کرج ادامه داد: مسئله مسیر قانونی خود را طی کرده است و به کسی مربوط نمی‌شود که بخواهد این گونه سخن بگوید.
حسینی‌همدانی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئله دانشگاه و فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید حفظ شود، ‌حفظ صیانت دانشجو و علم و عالم و استاد باید رعایت شود.
وی بیان داشت: یک عده‌ای تلاش می‌کنند خلل ایجاد کنند آنان در نظر دارند در باورهای دینی و اخلاقی خدشه وارد کنند لذا در این زمینه نیز نیروهای فعالی را در جاهای مختلف دارند.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه با اختلاط که نمی شود کار فرهنگی انجام داد،‌ گفت: رئیس جمهور نیز در شورای انقلاب فرهنگی دستور دادند که این موضوع بررسی شود و اگر چنین چیزی صحت دارد است جلوی آن گرفته شود.
به گفته وی متأسفانه چند روز از این مطلب نگذشته که در یکی از دانشگاه‌ها شوی لباس مختلط گذاشته‌اند و یا اردوی مختلط برگزار کردند به چه وضع فجیعی!!
وی در پایان برخورد و جلوگیری از این اقدامات را از مهمترین خواسته مردم حزب‌الله دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار