کد خبر: ۱۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 21 November 2015

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با تاکید بر پیگیری جدی مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: مدیران به عملکرد خود درکاهش اعتیاد نگاه نقادانه داشته باشند .

به گزارش ایرنا،محمد تقی ایرانی روز پنج شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرج افزود: اعتیاد علت و معلول بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر است که می تواند آثار مخربی بر کل افراد جامعه داشته باشد .

وی ادامه داد: بنابراین برنامه ریزی علمی و بر پایه تعهد و دلسوزی مسئولان و مردم، تنها راه حل مقابله با اعتیاد است.

ایرانی گفت: برای مقابله با معضل اعتیاد باید همه مردم و مسئولین در کنار یکدیگر با احساس تعهد و مسئولیت پذیری همکاری کنند تا بتوانیم جامعه ای سالم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجودی که درمان بیماران اعتیاد یکی از مهمترین وظایف دستگاه های متولی این امر است،اما اگر وقت و انرژی خود را برای پیشگیری از اعتیاد در بین کسانی که هنوز به آن گرفتار نشده اند نگذاریم، هرگز در ریشه کن شدن این بحران و آسیب بزرگ اجتماعی موفق نخواهیم شد.

ایرانی گفت: راه اندازی کمپ های ترک اعتیاد و تجهیز مراکز بازپروری معتادین، نقش موثری در حمایت از آسیب دیدگان این معضل شوم اجتماعی دارد.

وی افزود: اما باید با اجرای طرح های پیشگیری و ارتقاء سطح دانش عمومی در زمینه اعتیاد به مواد مخدر، برای کاهش این آسیب برنامه های عملی بدهیم.

فرماندار کرج، به نقش خانواده ها در پیشگیری از ابتلاء جوانان و نوجوانان به اعتیاد تاکید کرده و گفت: والدین باید نسبت به ارتقاء آگاهی خود و فرزندانشان در زمینه پیشگیری از اعتیاد، مسئولانه رفتار کنند.

وی ادامه داد: خانواده ها، نباید مسئولیت مراقبت از فرزندان خود را تنها بر دوش دولت بگذارند بلکه باید در کنار وظایف خدمات رسانی دولت، خودشان نیز احساس مسئولیت کرده و برای دور نگه داشتن فرزند خود از محرک های محیطی عامل اعتیاد، برنامه ریزی کنند.

دراین نشست برخی ظرفیت های ادارات عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج برای مقابله با اعتیاد مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مصوب شد تا ضمن تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت عطاری ها در سطح شهرستان کرج، با همکاری اصناف و دانشگاه علوم پزشکی، گروه های پژوهشی و بازرسی برای نظارت براقلام عرضه شده در عطاری ها با جدیت وارد عمل شده و در جلسه بعد گزارش خود را اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار