شهدای البرز را بهتر بشناسیم
این شهید بزرگوار در پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی به رهبری امام امت (ره) نهایت فعالیت را نمود و به ویژه در تسخیر مراكز نظامی آن زمان فعالیت چشمگیری داشت.
کد خبر: ۱۳۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 30 November 2015
سرباز شهید عبدالله میرالی در سال 1335 در روستای كلاك كرج در خانواده‌ای زحمتكش و مومن و معتقد به دین مبین اسلام چشم به جهان گشود.
پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، خود را به حوزه نظامی معرفی كرد و به خدمت مقدس سربازی رفت و پس از پایان یافتن انجام وظیفه، جهت تامین معاش خانواده در حرفه صافكاری ماشین‌آلات مشغول به كار شد.
در پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی به رهبری امام امت (ره) نهایت فعالیت را نمود و به ویژه در تسخیر مراكز نظامی آن زمان فعالیت چشمگیری داشت.
در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه سال 58 پدر این شهید بزرگوار در اثر بیماری دار فانی را وداع گفت و بعد از وفات ایشان، این شهید میرالی به عنوان سرپرست خانواده با دشواری ها و سختی های زندگی مواجه گردید.
وی ناچار بود به خانواده اش كمك نماید، ولی به علت نبودن كار در زمان بعد از انقلاب و علاقه شدیدی كه به تولید محصولات كشاورزی داشت و با اجاره نمودن زمین، مشغول كار كشاورزی شد و در اولین روزهای جنگ تحمیلی، با این كه هنوز محصولات كشاورزی اش در زمین باقی مانده بود كار را رها و راهی جبه‌های حق علیه باطل شد.
شهید عبدالله میرالی با شنیدن پیام امام امت (ره) مبنی بر اینكه جوانان به جبهه‌ها بروند و جنگ را یكسره كنند، آرام نگرفت و خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی نمود و در جبهه جنگ حق علیه باطل شركت جست و در تاریخ هفتم دی ماه سال 59 در روز اربعین سید الشهدا بر اثر تركش خمپاره در جبهه گیلانغرب در تنگه حاجیان زخمی گشت و فردای همان ماه در بیمارستان دكتر شریعتی به لقاءالله پیوست و با خون پاكش سند رسوایی كوردلان تاریخ را امضا نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار