کد خبر: ۱۳۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 05 December 2015

نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشجویان و دانش‌آموزان در البرز استفاده کرد، گفت: جمعیت هلال‌احمر استان البرز باید با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل آموزش و پروش این استان از این ظرفیت عظیم و بالقوه بهره کافی را ببرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی صبح امروز در دیدار با اعضای داوطلبان جمعیت هلال احمر استان البرز و مسئولان این سازمان در استان با اشاره به اینکه این دیدار به منظور گرامیداشت روز داوطلبان صورت گرفته است، اظهار داشت: مردم جامعه خاندان خدا هستند به همین سبب کمک به این خاندان سبب محبوبیت در درگاه الهی می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه و با توجه به گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز این سازمان پیشرفت‌‌های خوبی را شاهد بوده است، افزود: استان البرز از ظرفیت و توانایی خاصی برخودار است که باید توجه ویژه‌ای به این مهم صورت گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مدد از غیر خداوند متعال جایز نیست، تصریح کرد: هر آنچه که در رابطه با رفع نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد مربوط به فاعلیت خدا و هر چه در عالم رخ می‌دهد به اذن و اراده پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه هر اقدام نیکی که در دنیا انجام می‌شود توسط خداوند است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها نیز از قدرت الهی خارج نیستند و فاعلیت خدا در بحث امدادرسانی به انسان واگذار شده در واقع امدادی که توسط امدادگر انجام می‌شود آیتی از آیات الهی محسوب می‌شود.

آیت ‌الله‌ حسینی همدانی اظهار داشت: باید به این نکته از فرمایش مقام معظم رهبری توجه کرد که جمعیت هلال احمر با هدف والای بازآفرینی روحیه اعتماد به نفس و امید و آرامش بخشیدن به جان‌های خسته از حوادث طبیعی، و فراهم کردن وسایل آسایش برای تن‌های رنجور، فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، دینی، قومی و نژادی تأسیس شده است و منطبق بر تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه حضور به موقع امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در صحنه حوادث آثار مثبتی را برای جامعه و مردم به همراه دارد، افزود: باید گزارش عملکرد سازمان جمعیت هلال احمر در استان البرز از طریق صدا و سیما و به صورت دوره‌ای و مستمر به مردم ارائه شود.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان البرز با اشاره به وجود 420 هزار دانش‌آموز، 120 هزار دانشجو و 27 هزار معلم و استاد در استان البرز، بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان البرز باید با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل آموزش و پروش استان البرز از این ظرفیت عظیم و بالقوه بهره کافی را ببرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بستر جذب نیرو از قشر دانش‌آموزان و دانشجویان در استان البرز بیش از گذشته فراهم شود، افزود: برای افزایش نیروهای امدادی و داوطلب هلال احمر باید دعوت عمومی از مردم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان جمعیت هلال احمر استان البرز باید برای خود یک برنامه مدون و چشم‌انداز طراحی و بر اساس این سند چشم‌انداز اقدامات خود را انجام دهد، اظهار داشت: این برنامه‌ریزی باید نسبت به نیروهای موجود در مجموعه نیز صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار