کد خبر: ۱۳۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 05 December 2015
دکتر محمد تقی ایرانی - فرماندار کرج

نگاه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور فعالانه و استقبال از مشارکت بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و  اقتصادی است و بر اساس این دیدگاه ،دولت تدبیر و امید از مشارکت زنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی استقبال می کند.
حضور بانوان در عرصه مشارکت سیاسی ، چه به صورت کاندیدای انتخاباتی باشد یا مشارکت به عنوان رای دهنده در انتخابات، نقش بسیار موثری در توسعه سیاسی کشور دارد.
در شرایط امروز جامعه ، موفقیت های چشمگیر بانوان در عرصه های مختلف علمی،سیاسی،  اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی موجب شده است تا استفاده از ظرفیت عظیم سرمایه انسانی کارآمد و مسئولیت پذیر بانوان ، برای کشور جایگاه ارزشمندی پیدا کند و این امر، ضرورت بهره مندی بانوان از مدیریت در عرصه های مختلف را به خوبی تبیین می کند. بنابراین دولت تدبیر و امید، برای حضور پرنشاط بانوان در عرصه های مدیریتی نگاه مثبتی داشته و معتقد است بانوان کشور ما،  می بایست با نگاه عادلانه و بدون هیچ گونه تبعیضی امکان ارتقاء در بخش های مدیریتی و اجرایی کشور را داشته باشند.
ادارات ما می بایست محلی برای اشاعه امر به معروف باشند. پاکدستی، رعایت حقوق شهروندان، احترام به حقوق دیگران ، تکریم ارباب رجوع، رعایت حجاب و عفاف، از مصادیق امر به معروف هستند که می بایست در ادارات به آنها عمل شود.
تبیض در زمینه حضور بانوان در بخش های مدیریتی ادارات را شایسته نظام جمهوری اسلامی نمی‌دانیم. اینکه در اداره ای با تبعیض رفتار شود، عادلانه و منصفانه نیست و اگر می خواهیم کشور به سمت توسعه همه جانبه پیش رود می بایست با رعایت شئون اسلامی و اخلاقی، از تمام سرمایه های انسانی کشور برای رشد و شکوفایی استفاده نماییم.
همه کارکنان ادارات موظفند برای زدودن چهره زشت تبعیض ، بی بند و باری و فساد اداری،  سیاه نمایی ، خیانت در امانت بیت المال و منکراتی از این قبیل با جدیت برخورد نمایند تا مظاهر این منکرات از ادارات ما ریشه کن شود.
اجرای برنامه های آموزشی و توانمندسازی بانوان در مناطق محروم و کم بهره از امکانات از جمله نیازهای ضروری ما است. دستگاه های اجرایی می بایست برای توانمند سازی بانوانی که در نقاط محروم زندگی می کنند برنامه داشته باشند.
نباید برای خدمت رسانی به مردم، منتظر مراجعه آنها به دفاتر کارمان باشیم. باید آسیب های نقاط مختلف شهرستان کرج را شناسایی کنیم و به سراغ شهروندانی برویم که به این خدمات نیاز دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار