کد خبر: ۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸ 28 January 2015
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با کم آبی در این شهرستان، از تخصیص اعتبار، مسدود کردن چاه های غیرمجاز، اجرای تغذیه مصنوعی شهر جدید و .... سخن گفت. 
ابوالقاسم پالیزگیر درباره تدابیر اندیشیده شده برای جبران کم آبی توضیح داد: با دعوتی که از مدیرعامل آبفای استان البرزو بازدید از 20 روستای دارای مشکل آب، وی قول مساعد داد تا تمهیدات لازم را انجام دهند. دو میلیارد تومان اعتبار نیز به این موضوع اختصاص داده شد. علاوه بر این با آبفای شهری نیز توافق شد روستاهایی که در کنار شهرها هستند از آب شهری استفاده کنند. در ضمن پیگیری های جدی در ارتباط با تغذیه مصنوعی شهر جدید صورت گرفته و اعتبار خوبی نیز برای آن قرار داده ایم که امیدواریم تا بهمن سال آینده به بهره برداری برسد.
وی افزود: انتقال بخشی از آب سد طالقان را نیز به طور جد پیگیری کرده و امیدواریم که به نتیجه برسیم. در منطقه فشند نیز رودخانه ای شناسایی کرده ایم که آب آن به هدر می رفت و برنامه ای هم امور آب برای آن نداشت که براین اساس امور آب موظف شد مطالعات لازم را روی آن انجام دهد که این کار نیز انجام شد. دبی خوبی این ورودی آب دارد و در حدود 8-9 ماه سال آب دارد.
به گفته پالیزگیر مقرر شده در شهر جدید هشتگرد، شرکت عمران زمینی بدهد که کار تغذیه مصنوعی در این شهر انجام شود تا هم بحث سفره های زیر زمینی، هم ذخیره آب، تغییر آب و هوای منطقه، گلخانه ها و همچنین استفاده مردم بعد از مراحل تصفیه به عنوان آب شرب صورت پذیرد.
فرماندار ساوجبلاغ در پاسخ به اینکه برای کنترل کمبود آب قرار بود تا پایان امسال بیش از هزار فقره چاه مسدود شود در حال حاضر به چه میزان رسیده اید، گفت: بالغ بر 262 فقره چاه غیرمجاز تاکنون مسدود شده و سعی بر آن است تا پایان سال 60 مورد دیگر نیز مسدود شود.
وی با اشاره به اینکه منابعی نیز برای این موضوع تامین کرده ایم، اذعان داشت: معتقدیم بخشی از مشکلات آبهای زیرزمینی ناشی از حفر چاه های غیر مجاز است. ضمن اینکه تعداد 160 دستگاه حفاری را کشف و ضبط کردیم که در سطح کشور به نوعی بی نظیر بوده است.
پالیزگیر یادآور شد:ساماندهی چاه های کشاورزی در دستور کار قرار گرفته تا کشاورزانی که می توانند مجوز بگیرند به طور قانونی این کار را انجام دهند که در حال حاضر 200 چاه غیرمجاز با هماهنگی جهاد کشاورزی به دنبال دریافت مجوز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار