کد خبر: ۱۵۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 26 December 2015


مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرزبا بیان اینکه این استان یکی از مناطق حادثه خیز کشور است، گفت: آموزش های امدادی نیاز هرخانواده است.

احسان نصیری روز شنبه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی درگفت وگو باخبرنگارایرنا، افزود: وظیفه یک امدادگر در مرحله نخست حفظ آمادگی جسمانی با انجام تمرین ویژه برای مقابله با حوادث احتمالی است.

وی ادامه داد: وجود یک امدادگر در هر خانواده در مواقع حوادث احتمالی می تواند گره گشای مشکلات باشد.

نصیری اضافه کرد:یکی ازاهداف مهم این جمعیت برنامه آموزشی با عنوان هر خانواده یک امدادگر

است که به صورت جدی دنبال می شود .

وی، آموزش، تمرین های امدادی و هدایت مردم به سمت رویارویی و مقابله با انواع حوادث را از وظایف مهم و راهبردی جمعیت هلال احمرعنوان کرد و گفت: آموزش در مدیریت بحران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و نباید از اثرات آن برای داشتن یک جامعه آماده و پویا غافل شد.

وی با بیان اینکه فراگیران امدادی به عنوان همیار در زمان نیاز در واحد امداد و نجات همکاری خواهند کرد، یادآورشد: استان البرز باید به مرحله ای از استاندارد برسد که باتوجه به جمعیت حدود سه میلیون نفری آن بتوانیم بیش از500 هزارنفر آموزش دیده داشته باشیم .

وی اظهار داشت: استان البرز به خاطر موقیت خاص جغرافیایی و تراکم جمعیت همیشه در معرض خطرات طبیعی است و به این علت باید امدادگران آن همیشه آماده امداد رسانی باشند.

نصیری به توسعه و تجهیز پایگاه های امدادی در استان البرز اشاره کرد وافزود: درزمان حاضر علاوه برشهرستان کرج درشهرستانهای طالقان ، فردیس واشتهارد پایگاه های هلال احمر راه اندازی شده که انتظار می رود با همکاری مسئولان بتوانیم درآینده نزدیک دفاتر دیگری را درمناظق مختلف این استان راه اندازی کنیم .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: هلال احمر این استان البرز اکنون به عنوان یک جمعیت امدادی و فعال در سطح کشور فعالیت دارد و با توجه به عملکرد مثبت خود همواره جزو سازمان های پیشرو در ارائه خدمات امداد و نجات استان و کشور مطرح بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار