کد خبر: ۱۶۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 19 January 2016

فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه هیئت اجرایی انتخابات در این شهرستان بر اجرای قانون تاکید دارد، آخرین آمار مربوط به تایید، رد و عدم احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس را اعلام کرد.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، هیئت اجرایی و ستاد انتخابات در مرکز استان البرز بر ضرورت اجرای قانون تاکید داشته و دارد.

وی افزود: قانون انتخابات در ایران و در همه بخش‌ها به ویژه روند تایید و رد صلاحیت‌ها شفاف است و همه باید به قانون تمکین کنیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج گفت: به طور کلی 231 نفر در زمان ثبت‌نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ثبت‌نام کردند.

ایرانی تصریح کرد: در زمان بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت‌ اجرایی، از این تعداد سه نفر انصراف داده، 17 نفر رد صلاحیت شده و 211 نفر تایید شدند و پرونده آنها طبق قانون تحویل هیئت نظارت شد.

وی افزود: با بررسی پرونده نامزدهای انتخاباتی به این نتیجه رسیدیم که از مجموع 231 نامزدی که در حوزه انتخابیه کرج، فردیس،‌ اشتهارد و آسارا ثبت‌نام کردند، 40 درصد از خارج استان البرز بودند.

معاون استاندار البرز گفت: اکثر این افراد از استان‌هایی مانند همدان، خراسان و چهارمحال و بختیاری برای حوزه انتخابیه کرج ثبت‌نام کرده بودند.

ایرانی بیان داشت: از مجموع 211 نامزدی که در این حوزه ثبت‌نام کرده و صلاحیت آنها از سوی هیئت اجرایی انتخابات تایید شده بود، 33 نفر از سوی هیئت نظارت تایید صلاحیت شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بیش از 86 درصد از افرادی که از سوی هیئت اجرایی تایید صلاحیت شده بودند توسط هیئت اجرایی رد شدند، گفت: این پرسش در حوزه اختیارات فرماندار و رئیس ستاد انتخابات نیست و در حوزه وظایف و اختیارات هیئت نظارت است و ما هم به قانون تمکین کرده و نظر هیئت نظارت محترم را به کاندیداها ابلاغ کردیم.

فرماندار شهرستان کرج ادامه داد: نامزدهایی که صلاحیت آنها رد و یا احراز نشده است، تا آخر وقت اداری امروز فرصت دارند تا طبق قانون به این نظر اعتراض کنند.

ایرانی درباره تعداد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان البرز نیز گفت: در مجموع 24 نفر برای انتخابات فوق در این استان ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از این تعداد دو نفر انصراف داده و دو نفر نیز حوزه انتخابیه خود را به استان کرمانشاه منتقل کردند.

ایرانی در پایان اظهار داشت: بنابراین 21 نفر برای حوزه انتخابیه استان البرز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانند که مراحل تایید صلاحیت آنها در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار