کد خبر: ۱۶۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 19 January 2016

پنجمین نشست شورای هماهنگی توسعه قرآنی استان البرز، روز سه شنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان البرز و رئیس شورای هماهنگی توسعه قرآنی استان در این نشست با اشاره به اهمیت پرتال قرآنی استان، گفت: در این پرتال بخش بانوان و کودک و نوجوان خالی است، که جا دارد به این مهم هم پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: اطلاع رسانی در خصوص راه اندازی این پرتال در نمازجمعه و مدارس انجام شود، همین طور بخشی برای انتشار اخبار قرآنی و برنامه های قرآنی که ارگان هایی هم چون ناجا، آموزش و پرورش و دانشگاه انجام می دهند، اختصاص داده شود.

دبیر هماهنگی شورای توسعه قرآنی استان البرز نیز با عرض تبریک به مناسبت میلاد امام حسن عسگری (علیه السلام) گفت: شورای هماهنگی توسعه قرآنی استان البرز با نظر حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه استان البرز، در راستای پیاده سازی، هدف ها و سیاست های کلّی توسعه قرآنی است.

سید موسی حسینی کاشانی با برشمردن طرح های قرآنی اجرا شده در استان اظهار کرد: طرح مشاوره قرآنی، نمایشگاه قرآنی، همایش خادمان قرآن و دیگر برنامه هایی از این حیث با محوریت شورای توسعه قرآنی طی این مدت برگزار شده است، که در نوع خود حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز پس از رونمایی از طرح پرتال و دریافت نظرات اعضاء در این خصوص گفت: به دبیرخانه شورای توسعه قرآنی تا کنون بالغ بر هفتاد طرح قرآنی ارسال شده است، که با در نظر گرفتن ضرورت و اهمیت این طرح ها در کارگروه ها با تصویب و نظر ریاست شورای توسعه قرآنی استان طرح ها اجرا می شود.

حسینی کاشانی، خاطرنشان کرد: در خصوص حافظان قرآنی ، اداره کل ورزش و جوانان برنامه ای رو مطرح کرده بوده اند، هم چنین اقلام قرآنی پیشنهاد شده به میزان مبلغ 10میلیون تصویب شد.

این مسئول افزود: یکی دیگر از طرح هایی که از کارکروه به صحن آمده برای تصویب این است، که شورای توسعه قرآنی همانند شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها نیز برگزار شود.

رونمایی از طراحی پرتال قرآنی استان با هدف توسعه برنامه های قرآنی از دیگر موضوعات محوری پنجمین نشست شورای هماهنگی قرآنی در استان البرز بود.

در این رابطه جناب خانی، مسئول راه اندازی پرتال قرآنی استان در تشریح بخش های این پرتال گفت: هدف از این پایگاه پرتال قرآنی تجمیع اطلاعات قرآنی استان است.

این مسئول ادامه داد: این بانک اطلاعاتی شامل بخش هایی اعم از نشریات قرآنی، که سه نشریه تخصصی قرآنی در دسته بندی قرار گرفته است، هم چنین بانک نرم افزار قرآنی ، آیین نامه ها و دستورالعمل های قرآنی، قسمت پرسش و پاسخ، صوت و فیلم، درباره ما، معرفی اعضاء، اخبار (خبرهای محافل قرآنی)، آموزش قرآن کریم در سه بخش، مسابقات و ویژه ها می باشد.

گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با حضور در این نشست هماهنگی گفت: اگر کسی خارج از وظیفه کاری انجام دهد زیبنده است، از این حیث جا دارد، که سمن ها (سازمان های مردم نهاد) که در توسعه فعالیت های قرآنی نقش دارند، دیده شوند.

با نظر نماینده ولی فقیه در استان البرز، مصوب شد به صورت گردشی هر نشست، یکی از ائمه جمعه موظف به اداره این شورای توسعه قرآنی در شهرستان های استان البرز باشد.

در این نشست، فعالیت موسسات قرآنی غیرمجاز، که بعضی قدمت زیادی دارند به عنوان مسئله و دغدغه از ناحیه ریاست شورای هماهنگی توسعه قرآنی استان مطرح شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار