کد خبر: ۱۷۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 03 February 2016


معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت گفت: برترین های این مسابقات فردا معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدحسین حاجیلو ظهر امروز در حاشیه بازدید از شانزدهمین دوره مسابقه ملی مهارت در کرج اظهار داشت: شناسایی استعدادها و توانایی‌ها یکی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار خوبی که از برگزاری این مسابقات شده نتیجه گرفته می‌شود که ما در ارائه آموزش‌های مهارت موفق عمل کرده و می‌توانیم در این عرصه به موفقیت‌های بالاتری نیز دست پیدا کنیم.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش نرخ بیکاری ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت در رشته‌های مختلف است افزود: جوانان جویای کار برای تسهیل در روند پیدا کردن شغل مناسب بهتر است از یک مهارت کافی در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای بهره ببرند تا بهتر بتوانند در این مسیر موفق باشند.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری نمایشگاه گذر مهارت اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس آمار موجود تا کنون از این نمایشگاه 5 هزار نفر بازدید داشتند.

حاجیلو گفت: در نمایشگاه گذر مهارت رشته‌های پی ال سی، فنآوری اطلاعات، صنایع دستی، سه بعدی، الکترونیک و... آموزش داده شده است که در این راستا حدود 2 هزار نفر موفق به دریافت گواهی حضور در دوره‌های گذر مهارت شده‌اند.

بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 28 رشته از جمله الکترونیک، آکوترونیک، تراش سی ان سی، آجر چینی، تاسیسات الکتریکی، رباتیک، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی و توسعه فرز سی ان سی، فناوری طراحی گرافیک، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم افزایی برای تجارت، کنترل صنعتی و ... غیره با هم به رقابت پرداختند.

برترین‌های شانزدهمین مرحله ملی مهارت به همراه برگزید‌گان مسابقات ملی مهارت در سال 95 به مسابقات 2017امارات و 2019 روسیه اعزام خواهند شد.

شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که از 11 بهمن در البرز و تهران آغاز شد امروز به کار خود پایان خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار