کد خبر: ۱۷۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 09 February 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که در شرایط کنونی باید به آن پرداخت موضوع احیای زکات واجب و مستحبی است، گفت: البرزی‌ها 30 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان البرز، علی سالارکیا میزان پرداختی زکات، نیکوکاران استان البرز در ده ماهه اول سال‌جاری در بخش‌های زکات محصول و زکات مستحبی را رقمی معادل 30 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات افزود: 60 درصد زکات جمع‌آوری شده برای رفع نیاز نیازمندان و محرومان و الباقی برای عمران و آبادانی و در راستای امور عام‌المنفعه مصرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز تصریح کرد: به فضل خدا و به یاری مردم، گام‌های موثری در راستای تقویت این فریضه الهی در استان البرز برداشته شده و در این بین، مشارکت صاحبان واحد های صنفی میادین بزرگ عرضه کالا از جمله بازار میوه و تره بار کرج، بازار بنک‌داران ولیعصر (عج) و بازار روز انقلاب در پرداخت زکات مستحبی، از جمله این موارد است.

سالارکیا با ذکر این نکته که بخشی از زکات دریافتی در قالب کالا تحویل می‌شود، گفت: سهم عمده رقم فوق مربوط به زکات مستحبی است.

این مسئول پرداخت زکات را یکی از واجبات بسیار مهم دین مبین اسلام عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در شرایط کنونی باید به آن پرداخت موضوع احیای زکات واجب و مستحبی است.

سالارکیا خاطر نشان کرد: این نهاد در راستای احیای سنت و واجب الهی با کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: تبلیغات زکات، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغین و روحانیون، تشکیل ستاد زکات، برگزاری نشست‌های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت‌های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در استان البرز و شهرستان‌های این استان انجام شده است.

سالارکیا ضمن تقدیر از فعالیت مبلغین زکات بیان کرد: فعالیت مبلغین زکات و روحانیون در مناطق مختلف استان البرز نقش زیادی در توسعه فرهنگ زکات داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار