کد خبر: ۱۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 04 April 2015
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت : تاثیر پذیری مردم یمن از تفکر انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک خطر بزرگ برای کشور عربستان تلقی می شود.

به گزاری خبرگزاری بسیج حجت الاسلام محمد جواد موحد اظهارداشت: تحولات منطقه ای در کشور یمن یکی از مسائل بسیار پیچیده ای است که به صورت مستقیم توسط کشور عربستان و هم پیمانانش مثل آمریکا و اسرائیل در حال انجام است.

وی در خصوص وحشت و هراس عربستان از تشکیل یک جریان جدید در این کشور گفت : عربستان به خاطر وحشت و هراسی که از مقاومت و جریان حزب ا... در لبنان دارد، تمایلی به ایجاد یک جریان جدید در یمن که به عنوان یکی از نزدیک ترین نقاط به کشور عربستان است، ندارد.

وی افزود:سرکوب شیعیان یکی از پروژه‌های اصلی عربستان برای تامین دراز مدت منافع حکومت‌های طایفه‌ای عربی در منطقه است و یمن به‌عنوان یکی از مناطق اصلی تجمع شیعیان در جنوب شبه‌جزیره عربستان است که جمعیت 22 میلیون نفری شیعیان آن یکی از دغدغههای مقامات ریاض است.

حجت الاسلام موحد با بیان اینکه قدرت امروز مردم انقلابی یمن ناشی از تاثیر انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: خود باوری و تفکر بسیاری از مردم یمن، ناشی از تاثیر انقلاب اسلامی ایران است و این برای کشور عربستان به عنوان یک خطر بزرگ تلقی می شود درحالی که چنین چیزی قطعاً نخواهد بود چراکه آنان به خواستگاه سیاسی و حقیقی خود خواهند رسید و این مسئله مهم برای کشور عربستان قابل تحمل نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و عربستان بخوبی متوجه هستند که امروز در یمن با یک پدیده متفاوت روبرو هستند عنوان کرد: مردم یمن نه تنها در برابر هجوم و دخالت‌های خارجی بشدت مقاوم است بلکه با وجود تعلق به یک فرقه خاص مذهبی یعنی شیعه ماهیت فراتر از خواسته‌های فرقه‌ای پیدا کرده و تمام یک کشور را برای حکومت وابسته به غرب بسیج کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، این مشکل حل شده و مردم یمن به انقلاب و خواسته های خود دست پیدا نموده و حکومت انقلابی یمن نیز تشکیل شود تا بتوانند به عنوان یک کشور مستقل و بدون مشکل به گذران زندگی خود بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار